Page 22 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 22

ÖĞRETMENE NOTLAR

          Uyum Programı’nda yer alan etkinliklerin gerçekleşmesinde bazı genel yaklaşımların benimsenmesi
          etkinliğin amacına ulaşması açısından çok önemlidir. Bu nedenle sınıf rehber öğretmenlerinin aşağı-
          daki hususları dikkate almaları önerilir:

          •  Ortaöğretime Uyum Programı kapsamındaki etkinlikler uygulanırken bu alandaki temel reh-
            berlik ilkeleri anımsanmalı ve bunlara uyulmalıdır.
          •  Etkinliklerin formal bir ders ya da zorunlu bir uygulama olarak değil özendirici ve rahat bir ortam-
            da zevkli bir şekilde (bir oyun olarak) gerçekleştirilmesi gerekir.
          •  Öğretmenin, rehberlik yaklaşımına sahip olması, öğrencinin kendini güven içinde hissedeceği
            bir ortam sağlaması etkinliklerin amacına ulaşması açısından çok önemlidir.
          •  Etkinlikler esnek bir yapıdadır. Amaca, koşullara, öğrenci düzeyine göre farklı düzenlemeler ya-
            pılabilir.
          •  Etkinliği gerçekleştirmeden önce öğretmenin gerekli hazırlığı yapması ve ön koşulları sağlaması
            gereklidir.
          •  Sınıftaki tüm öğrencilerin etkinliğe aktif katılımı teşvik edilmelidir.
          •  Etkinlikler konusunda okul rehber öğretmeninden gerekli danışmanlık hizmeti alınmalı ve onun
            desteği sağlanmalıdır. Özel gereksinimleri olan öğrenciler varsa, etkinliklerin bu öğrencilerin
            katılımını kolaylaştıracak şekilde uyarlanması için bu kılavuzun sonunda yer alan öneriler listesi
            gözden geçirilmelidir.
          •  Etkinlik sonunda öğrencilere yaşantılarını paylaşma fırsatı verilmelidir. Bu arada etkinliğin plan-
            lanan amaca ulaşıp ulaşmadığı kontrol edilmeli ve gerektiğinde bu bağlantı yeniden vurgulan-
            malı ve kazanımlara dikkat çekilmelidir.


             3  İZLEME VE DEĞERLENDİRME AŞAMASI



              İZLEME
          Bilindiği üzere uyum bir süreçtir. Dolayısıyla hazırlık ve 9. sınıf öğrencileri ile pansiyonda kalmaya
          başlayan öğrencilerin uyum sürecinin bir sene boyunca izlenmesi son derece önemlidir. Bu izleme,
          Ortaöğretime Uyum Programı’na rağmen sorun yaşayan ya da daha farklı desteğe ihtiyacı olan öğ-
          rencilerin erken dönemde belirlenmesi ve gereken desteğin zamanında verilmesi açısından önemli-
          dir. Ayrıca bu kılavuzda yer alan ancak uyum programında zaman kısıtlılığından dolayı uygulayama-
          dığınız etkinlikleri uygun zamanlarda uygulamaya devam etmeniz önerilmektedir.

              DEĞERLENDİRME
          Uyum Programı’nın amaçlarına ulaşıp ulaşmadığının değerlendirilmesi önemlidir. Böylelikle prog-
          ramın işleyen ve geliştirilmesi gereken yönleri ortaya çıkacak ve gerekli önlemlerin alınması ya da
          gerekli adımların atılması sağlanacaktır. Uyum Programı’nı değerlendirirken kullanabileceğiniz bazı
          araç ya da yollar aşağıda listelenmiştir:






          20
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27