Page 245 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 245
EK 4: Coğrafya 9 (9.1.5.- Çözümleme) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
Öğretmen odsgm.meb.gov.tr den aşağıda linki verilen 9.1.5. kazanıma ait etkinlikli soruları akıllı tahtaya yansıtır.
https://cdn.eba.gov.tr/yardimcikaynaklar/2022/11/kt/9kt/cog/e3.pdf
3 9. Sınıf
9. Sınıf
Coğrafya
Coğrafya
Coğrafi Koordinatlar Ve Türkiye’nin Konumu
1. Aşağıdaki koordinat sistemi üzerinde bazı noktalar harflerle gösterilmiştir. 1,2,3 ve 4. soruları bu koordinat sis-
temini dikkate alarak cevaplayınız.
80° 70° 60° 50° 40° 30° 20° 10° 0° 10° 20° 30° 40° 50° 60° 70° 80°
90°
80°
70°
A
60°
50°
B I
40°
30°
20°
C 10°
E F J 10°
0°
5-DEĞERLENDİRME D H 20°
30°
40°
50°
70°
İ 60°
80°
90°
1. Görseldeki Koordinat sistemini kullanarak aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a.Gece gündüz süresi arasındaki farkın yıl boyunca en az olduğu nokta hangisidir? ..........
b.En doğuda yer alan nokta hangisidir? ..........
c.E noktasının kuzeybatısında yer alan noktalar hangileridir? ..........
ç.Güney kutbuna en yakın olan nokta hangisidir? ..........
d.Aralarında saat farkı en fazla olan noktalar hangileridir? .......... ve ..........
e.Yerel saatleri aynı olan noktalar hangileridir? .......... İle .......... Ve .......... ile ..........
f .Hangi noktanın bulunduğu yerde ardışık meridyenler arasındaki mesafe en fazladır? ...........
g.Ekvator ile başlangıç meridyeninin kesiştiği alanın güneybatısında hangi noktalar yer alır? ..........
h.Başlangıç meridyeninin doğusunda yer alan noktalar hangileridir? ..........
ı .D noktasının güneydoğusunda yer alan nokta hangisidir? ..........
i .Bu noktalardan hangisi Türkiye sınırları içerisinde yer alır? ..........
j .21 Haziran tarihinde hangi noktalarda yaz mevsimi başlangıcıdır? ..........
k.21 Aralık tarihinde gündüz süresi en uzun olan nokta hangisidir? ..........
l .Yengeç Dönencesinin kuzeyinde yer alan noktalar hangileridir? ..........
MEB ● Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Bu etkinliğin amacı coğrafi koordinat sisteminde öğrenilmesi gereken konum ve yer bulma uygulamalarını kullanılabilir
hâle getirmektir.
243 243