Page 241 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 241

EK 4: Coğrafya 9 (9.1.5.- Çözümleme) Ders Planı Örneği         Öğretim Programı Okuryazarlığı


                    Göreceli Konum: Türkiye’nin eski dünya karaları arasında merkezî bir konumda yer alır.



























                    Öğretmen, Türkiye’nin coğrafi konumuna ait kazanımları açıkladıktan sonra süreç değerlendirmesi yapmak
                    için aşağıdaki soruları sınıfa sorar.
                 4-DERİNLEŞTİRME   değerlerini bulunduğu illerle birlikte söyleyiniz?
                    Soru: Türkiye’nin uç noktalarından (en kuzey, en güney en doğu ve en batı noktaları) geçen paralel ve meridyen


                    Cevap: En güneyinde 360. kuzey paraleli Hatay, en kuzeyinde 420. kuzey paraleli Sinop yer alır.
                                o
                    En batısında 26  doğu meridyeni Çanakkale, en doğusunda 450. doğu meridyeninde Iğdır yer almaktadır.
                    Aşağıdaki soruları Türkiye’nin coğrafi koordinatlarına göre cevaplayınız.
                      a)  Türkiye dünya üzerinde hangi kuşakta yer alır?
                      b)  En doğusu ile en batısı arasındaki yerel saat farkını hesaplayınız.
                      c)  Türkiye Dünya üzerinde hangi saat dilimleri arasında yer alır?
                      d)  Türkiye’nin en kuzeyi ile en güneyi arasındaki kuş uçuşu mesafeyi hesaplayınız?
                    Cevaplar
                      a)  Orta Kuşak (Ilıman Kuşak)
                      b)  19 meridyen farkı 4 ile çarpılarak 76 dakika zaman farkı bulunur.

                      c)  2. ve 3. saat dilimleri arasında yer alır.
                      d)  42-36= 6 paralel farkı 111 ile çarparak 666 km elde edilir.























                                                                                                         239 239
   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246