Page 238 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 238

Öğretim Programı Okuryazarlığı              EK 4: Coğrafya 9 (9.1.5.- Çözümleme) Ders Planı Örneği


                  Öğretmen, ulusal saat kavramını ve yerel saat arasındaki  farkı açıklamak için aşağıda verilen tablodan fayda-
                  lanır.























                  Öğretmen, uluslararası saat hakkında bilgi verir. Dünya üzerindeki her boylamın bir yerel saati vardır. Yerel
                  saatin günlük yaşamda kullanılması, ülkeler arasında ve ülke içinde zaman birlikteliğinin sağlanmasını zor-
                  laştırırdı. İşte bu zorluğu ortadan kaldırılmak amacıyla uluslararası ortak saat uygulamasının oluşturulmasına
              3-AÇIKLAMA    farkından oluşan 24 tane saat dilimine ayrılmıştır. Doğudaki saat dilimleri +1, +2, ... şeklinde numaralandırı-
                  karar verilmiş ve bunun için de uluslararası saat dilimleri geliştirilmiştir. Buna göre, dünya 15°lik (1 saat) boylam

                  lırken batıdaki saat dilimleri -1, -2, ... şeklinde numaralandırılır. Böylece ülkelerin, saat dilimlerini kullanarak
                  hem kendi sınırları içerisinde hem de diğer ülkeler ile zaman birlikteliği sağladığını belirtir.



































                Bu görselin amacı yerel saat ve ulusal saat kavramlarının daha iyi anlaşılması ve ülkemizin hangi saat diliminde oldu-
                ğunun farkına varılmasını sağlamaktır.







       236
      236
   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243