Page 240 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 240

Öğretim Programı Okuryazarlığı              EK 4: Coğrafya 9 (9.1.5.- Çözümleme) Ders Planı Örneği


                   https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/files/zsp4 qhjg1py.pdf

                  Öğretmen, OGM materyale ait olan yukarıdaki linkten ilgili kavram haritasını   akıllı   tahtaya   yansıtır. Öğrenci-
                  lerden bu kavram haritasındaki bilgileri uygun olan kutucuklara yerleştirmelerini ister.

                  Cevap: COĞRAFİ KONUM
              3-AÇIKLAMA    Mutlak Konum      Göreceli Konum

                                              •  Boğaz ve kanallar
                  •  Enlem
                                              •  Yer şekilleri
                  •  Boylam
                  •  Yarım küre               •  Yükselti
                  •  Saat dilimi              •  Madenler
                  •  Paralel                  •  Bitki örtüsü
                  •  Gündüz süresi            •  Tarım ürünleri


                  Süre: 40 dk.
                  Öğretmen, keşfetme ve açıklama basamaklarında coğrafi koordinat sistemine ait kazanımlardan elde edilen
                  bilgiler doğrultusunda Türkiye’nin mutlak konum özelliklerini ve göreceli konum özelliklerini açıklar. Türki-
                  ye’nin jeopolitik ve jeostratejik özellikleri hakkında bilgiler verir.

                  Bu amaçla ders kitabında yer alan  aşağıdaki görselleri akıllı tahtaya yansıtarak öğrencilere daha detaylı açık-
                  lamalar yapar.









              4-DERİNLEŞTİRME































               Yapılan çalışma ile öğrencilerin düşünce, görüş ve duygularını sözlü olarak ifade etmesiyle ana dilde iletişim yetkinliğini
               gerçekleştirmesi amaçlanmaktadır.




       238
      238
   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245