Page 240 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 240
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 4: Coğrafya 9 (9.1.5.- Çözümleme) Ders Planı Örneği
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/files/zsp4 qhjg1py.pdf
Öğretmen, OGM materyale ait olan yukarıdaki linkten ilgili kavram haritasını akıllı tahtaya yansıtır. Öğrenci-
lerden bu kavram haritasındaki bilgileri uygun olan kutucuklara yerleştirmelerini ister.
Cevap: COĞRAFİ KONUM
3-AÇIKLAMA Mutlak Konum Göreceli Konum
• Boğaz ve kanallar
• Enlem
• Yer şekilleri
• Boylam
• Yarım küre • Yükselti
• Saat dilimi • Madenler
• Paralel • Bitki örtüsü
• Gündüz süresi • Tarım ürünleri
Süre: 40 dk.
Öğretmen, keşfetme ve açıklama basamaklarında coğrafi koordinat sistemine ait kazanımlardan elde edilen
bilgiler doğrultusunda Türkiye’nin mutlak konum özelliklerini ve göreceli konum özelliklerini açıklar. Türki-
ye’nin jeopolitik ve jeostratejik özellikleri hakkında bilgiler verir.
Bu amaçla ders kitabında yer alan aşağıdaki görselleri akıllı tahtaya yansıtarak öğrencilere daha detaylı açık-
lamalar yapar.
4-DERİNLEŞTİRME
Yapılan çalışma ile öğrencilerin düşünce, görüş ve duygularını sözlü olarak ifade etmesiyle ana dilde iletişim yetkinliğini
gerçekleştirmesi amaçlanmaktadır.
238
238