Page 236 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 236
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 4: Coğrafya 9 (9.1.5.- Çözümleme) Ders Planı Örneği
Süre: 40dk.
Öğretmen öğrencilere keşfetme sürecinde edindikleri bilgileri kullanmalarını sağlamak için aşağıdaki soruları
yöneltir. Hatalı ve/veya yanlış öğrenmelere anında dönüt düzeltme imkânı sağlamak için öğretmen tarafından
açıklamalar yapılır.
Öğretmen ders kitabından aşağıda verilen görselleri açmalarını ister ve akıllı tahtadan da sınıfa yansıtır.
Burada soru cevap tekniği ve anlatım
yöntemi birlikte kullanılmıştır. Soru
cevap tekniği kullanılarak öğrencile-
rin keşfettikleri bilgilerde hatalı veya
eksik olan yönlerin tespit edilmesi
hedeflenmiştir. Soru cevap
tekniğinin kullanılmasındaki bir diğer
3-AÇIKLAMA da öğrencilerin gerekli açıklamaları
amaç ise 9.1.5. kazanımı kapsamın-
yapabilmelerine olanak sağlamaktır.
Hatalı ve eksik yönler varsa anlatım
yöntemi ile bunların giderilmesi he-
deflenmiştir.
Soru: Ekvatordan kutuplara doğru gidildikçe sıcaklık neden azalır?
Cevap: Güneş ışınları dünyanın şeklinden dolayı ekvatora yakın enlemlere yüksek açılarla gelirken kutuplara
doğru güneş ışınlarının geliş geliş açısı daraldığından kutuplar çevresinde sıcaklık daha düşüktür?
Soru: Türkiye ile Norveç arasındaki iklim farklılığının temel nedeni sizce ne olabilir?
Cevap: Türkiye’nin orta enlemlerde Norveç’in ise yüksek enlemlerde olmasından kaynaklıdır.
234
234