Page 236 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 236

Öğretim Programı Okuryazarlığı              EK 4: Coğrafya 9 (9.1.5.- Çözümleme) Ders Planı Örneği


                  Süre: 40dk.
                  Öğretmen öğrencilere keşfetme sürecinde edindikleri bilgileri kullanmalarını sağlamak için aşağıdaki soruları
                  yöneltir. Hatalı ve/veya yanlış öğrenmelere anında dönüt düzeltme imkânı sağlamak için öğretmen tarafından
                  açıklamalar yapılır.
                  Öğretmen ders kitabından aşağıda verilen görselleri açmalarını ister ve akıllı tahtadan da sınıfa yansıtır.


                                                                          Burada soru cevap tekniği ve anlatım
                                                                          yöntemi  birlikte  kullanılmıştır.  Soru
                                                                          cevap tekniği kullanılarak öğrencile-
                                                                          rin keşfettikleri bilgilerde hatalı veya
                                                                          eksik  olan  yönlerin  tespit  edilmesi
                                                                          hedeflenmiştir. Soru cevap
                                                                          tekniğinin kullanılmasındaki bir diğer
              3-AÇIKLAMA                                                  da  öğrencilerin  gerekli  açıklamaları
                                                                          amaç  ise  9.1.5.  kazanımı  kapsamın-
                                                                          yapabilmelerine  olanak  sağlamaktır.
                                                                          Hatalı  ve  eksik  yönler  varsa  anlatım
                                                                          yöntemi  ile  bunların  giderilmesi  he-
                                                                          deflenmiştir.











                  Soru: Ekvatordan kutuplara doğru gidildikçe sıcaklık neden azalır?
                  Cevap: Güneş ışınları dünyanın şeklinden dolayı ekvatora yakın enlemlere yüksek açılarla gelirken kutuplara
                  doğru güneş ışınlarının geliş geliş açısı daraldığından kutuplar çevresinde sıcaklık daha düşüktür?

                  Soru: Türkiye ile Norveç arasındaki iklim farklılığının temel nedeni sizce ne olabilir?
                  Cevap: Türkiye’nin orta enlemlerde Norveç’in ise yüksek enlemlerde olmasından kaynaklıdır.

































       234
      234
   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241