Page 279 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 279

EK 4: Coğrafya 12 (12.2.5.-Değerlendirme) Ders Planı Örneği   Öğretim Programı Okuryazarlığı


                     Sosyokültürel Değişim
                    …………………………………………………………………….
                    ……………………………………………………………………
                    …………………………………………………………………….
                    ……………………………………………………………………….
                    ……………………………………………………………………….

                    Öğretmen öğrencilerden aldığı dönütleri tahtaya yazarak bağlamlı sorunun cevaplarını oluşturur.
                    Cevap
                    Tarım

                    •  Sulu tarım alanları yaygınlaşır.
                    •  Tarımda ürün çeşitliliği ve birim alandan alınan verim artar.
                    Sanayi Faaliyetleri
                    •  Sanayi kurulumu için gerekli sermaye  tarımdan sağlanır.
                    •  Tarıma dayalı sanayi kolları yaygınlaşır.
                    Sosyokültürel değişim
                 4-DERINLEŞTIRME  •  Kentlerde eğitim ve kültürel gelişim hızlanır.
                    •  Tarıma dayalı sanayi faaliyetlerinin yaygınlaşmasıyla kentleşme artar.


                    •  Batı illerine olan göç azalır.
                    Öğretmen ders kitabının 84. sayfasında yer alan Samsun ilinin Çarşamba ilçesinin  gelişim analizi adlı çalışmayı
                    akıllı tahtaya yansıtır. Öğrencilerden de ilgili sayfayı ders  kitaplarından açmalarını ister.

































                  Bağlamlı sorunun cevaplarının tahtaya yazılmasının amacı öğrencilerin derse aktif katılımını sağlamak ve onların sözel
                  becerilerini geliştirmektir.






                                                                                                         277 277
   274   275   276   277   278   279   280   281   282