Page 279 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 279
EK 4: Coğrafya 12 (12.2.5.-Değerlendirme) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
Sosyokültürel Değişim
…………………………………………………………………….
……………………………………………………………………
…………………………………………………………………….
……………………………………………………………………….
……………………………………………………………………….
Öğretmen öğrencilerden aldığı dönütleri tahtaya yazarak bağlamlı sorunun cevaplarını oluşturur.
Cevap
Tarım
• Sulu tarım alanları yaygınlaşır.
• Tarımda ürün çeşitliliği ve birim alandan alınan verim artar.
Sanayi Faaliyetleri
• Sanayi kurulumu için gerekli sermaye tarımdan sağlanır.
• Tarıma dayalı sanayi kolları yaygınlaşır.
Sosyokültürel değişim
4-DERINLEŞTIRME • Kentlerde eğitim ve kültürel gelişim hızlanır.
• Tarıma dayalı sanayi faaliyetlerinin yaygınlaşmasıyla kentleşme artar.
• Batı illerine olan göç azalır.
Öğretmen ders kitabının 84. sayfasında yer alan Samsun ilinin Çarşamba ilçesinin gelişim analizi adlı çalışmayı
akıllı tahtaya yansıtır. Öğrencilerden de ilgili sayfayı ders kitaplarından açmalarını ister.
Bağlamlı sorunun cevaplarının tahtaya yazılmasının amacı öğrencilerin derse aktif katılımını sağlamak ve onların sözel
becerilerini geliştirmektir.
277 277