Page 277 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 277
EK 4: Coğrafya 12 (12.2.5.-Değerlendirme) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
Süre: 40 dk.
Öğretmen öğrencilere keşfetme sürecinde edindikleri bilgileri kullanmalarını sağlamak için aşağıdaki soruları
yöneltir. Hatalı ve/veya yanlış öğrenmelere anında dönüt düzeltme imkânı sağlamak için öğretmen tarafından
açıklamalar yapılır.
Öğretmen Keşfetme bölümünde yapılan açıklamaları genel bir toparlama amacıyla OGM materyalde aşağıda
linki verilen kazanıma ait ders sunum videosunu öğrencilere izlettirir.
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/ebatv-ogm/VideoListele.aspx?s=9&d=12&u=49&k=105
Öğretmen öğrencilere keşfetme sürecinde edindikleri bilgileri kullanmalarını sağlamak için aşağıdaki soruları
yöneltir. Hatalı ve/veya yanlış öğrenmelere anında dönüt düzeltme imkânı sağlamak için öğretmen
tarafından açıklamalar yapılır.
Soru1
A) GAP’ın amaçları nelerdir ?
B) GAP hangi illeri kapsamaktadır?
Cevap A
• Sulama ve enerji yatırımlarını artırmak
• Ekonomik gelişimi artırarak GAP bölgesinin diğer bölgelerle gelir farklılıklarını azaltmak
3-AÇIKLAMA • Bölgedeki kır ve kent alanlarının alt yapısını geliştirmek
• Konut ihtiyacını karşılayıp mevcut konutları iyileştirmek
• Ulaştırma hizmetlerinin yapılmasını sağlamak
• Bölgedeki eğitim seviyesini yükseltmek
• Kurumlar arasındaki eşgüdümü sağlamak
• Sanayi, maden, tarım, ormancılık, sağlık, kültür ve enerji alanlarında şartları iyileştirmek
Cevap B
Soru2
A) DOKAP’ın amaçları nelerdir ?
B) DOKAP hangi illeri kapsamaktadır?
Cevap A
• Ulaşım ve iletişim hizmetlerini güçlendirmek
• Ekonomik yapıyı güçlendirmek
• Kıyı kesiminde ürün çeşitliliğini artırmak
• Başta yaylacılık olmak üzere turizm faaliyetlerini geliştirmek
• Doğal kaynakların daha verimli kullanımını sağlamak
• Bölgenin sosyokültürel gelişimini sağlamak
Cevap B
Yukarıdaki amaçlar DOKAP kapsamında yer alan Samsun, Tokat, Ordu, Giresun, Gümüşhane, Bayburt, Trab-
zon, Rize, Artvin
Buradasorucevaptekniği ve anlatım yöntemi birliktekullanılmıştır. Soru cevap tekniğikullanılaraköğrencilerin
keşfettikleri bilgilerde hatalı veyaeksikolanyönlerintespitedilmesihedeflenmiştir.Sorucevap
tekniğinin kullanılmasındaki birdiğer amaç ise 12.2.5 kazanımıkapsamında öğrencilerin gerekliaçıklamaları yapabilme-
lerine olanaksağlamaktır. Hatalı ve eksik yönlervarsa anlatım yöntemi ile bunlarıngiderilmesihedeflenmiştir.
275 275