Page 276 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 276
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 4: Coğrafya 12 (12.2.5.-Değerlendirme Ders Planı Örneği
2-KEŞFETME
Öğretmen bölgesel kalkınma projelerini açıkladıktan sonra aşağıdaki soruları öğrencilere yöneltir.
Soru: Türkiye’nin bölgesel kalkınma projelerinden hangileri iklimin olumsuz sonuçlarını gidermeye yöneliktir?
Cevap
KOP, GAP ve YHGP
KOP ve GAP yetersiz yağıştan kaynaklı olarak kuraklık sorununu gidermek amacıyla yapılmış sulama ağırlıklı
projeler iken YHGP(Yeşilırmak Havzası Gelişim Projesi) aşırı yağıştan kaynaklı sel ve taşkınlardan korunma
projesidir.
Soru:Türkiye’nin bölgesel kalkınma projelerinden hangileri yer şekillerinin olumsuz etkilerini azaltmayı amaç-
lamaktadır?
Cevap
DOKAP ( Doğu Karadeniz Kalkınma Projesi)
DAP ( Doğu Anadolu Kalkınma Projesi)
Açık uçlu sorular ile öğrencilerin kendi düşüncelerini ifade etmeleri sağlanarak iletişim becerisinin geliştirilmesi amaç-
lanmıştır.Ayrıca daha önce öğrenmedikleri bir konu hakkında fikir yürütmeleri istenerek konu ile ilgili tahminlerde bu-
lunmaları hedeflenmiştir.
274
274