Page 276 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 276

Öğretim Programı Okuryazarlığı          EK 4: Coğrafya 12 (12.2.5.-Değerlendirme Ders Planı Örneği



































              2-KEŞFETME












                  Öğretmen bölgesel kalkınma projelerini açıkladıktan sonra aşağıdaki soruları öğrencilere yöneltir.

                  Soru: Türkiye’nin bölgesel kalkınma projelerinden hangileri iklimin olumsuz sonuçlarını gidermeye yöneliktir?
                  Cevap

                  KOP, GAP ve YHGP
                  KOP ve GAP  yetersiz yağıştan kaynaklı olarak kuraklık sorununu gidermek amacıyla yapılmış sulama ağırlıklı
                  projeler iken YHGP(Yeşilırmak Havzası Gelişim Projesi) aşırı yağıştan kaynaklı sel ve taşkınlardan korunma
                  projesidir.
                  Soru:Türkiye’nin bölgesel kalkınma projelerinden hangileri yer şekillerinin olumsuz etkilerini azaltmayı amaç-
                  lamaktadır?
                  Cevap

                  DOKAP ( Doğu Karadeniz Kalkınma Projesi)
                  DAP  ( Doğu Anadolu Kalkınma Projesi)



                Açık uçlu sorular ile öğrencilerin kendi düşüncelerini ifade etmeleri sağlanarak iletişim becerisinin geliştirilmesi amaç-
                lanmıştır.Ayrıca daha önce öğrenmedikleri bir konu hakkında fikir yürütmeleri istenerek konu ile ilgili tahminlerde bu-
                lunmaları hedeflenmiştir.





       274
      274
   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281