Page 273 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 273

EK 4: Coğrafya 12 (12.2.5.-Değerlendirme) Ders Planı Örneği   Öğretim Programı Okuryazarlığı


                    Süre: 20 dk.
                    Öğretmen anahtar kavramlardan bölge kavramını açıklamak için aşağıdaki tabloyu ders kitaplarından açma-
                    larını ister ve akıllı tahtaya yansıtır.


                                         BÖLGE


                       Şekilsel Bölge          İşlevsel Bölge


                           Doğal Şekilsel Bölge     İşlevsel Yönetim Bölgeleri


                           Beşeri Şekilsel Bölge    İşlevsel Hizmet Bölgeleri
                 2-KEŞFETME                         İşlevsel İstatistik Bölgeleri



                                                    İşlevsel Plan (Proje) Bölgeleri

                    Öğretmen öncelikle şekilsel bölge kavramı içerisine giren doğal ve  beşeri şekilsel bölgelere Türkiye’den ör-
                    nekler verilmesini ister.
                    ŞEKİLSEL BÖLGELER
                     DOĞAL ŞEKİLSEL BÖLGELER       BEŞERİ ŞEKİLSEL BÖLGELER

                     Yer şekillerine göre bölgeler  Maden bölgeleri
                     ………………………………………………………         ………………………………………………………
                     ………………………………………………………         ………………………………………………………
                     ………………………………………………………         ………………………………………………………
                     ………………………………………………………         ………………………………………………………
                     ………………………………………………………         ………………………………………………………

                    Öğrencilerden alınan dönütler, tabloya yerleştirilir.
                    ŞEKİLSEL BÖLGELER
                     DOĞAL ŞEKİLSEL BÖLGELER     BEŞERİ ŞEKİLSEL BÖLGELER
                     Yer şekillerine göre bölgeler  Maden bölgeleri
                     İklim bölgeleri             Sanayi bölgeleri
                     Hidrografik bölgeler        Nüfus bölgeleri
                     Toprak bölgeleri            Yerleşme bölgeleri
                     Bitki bölgeleri             Tarım bölgesi
                     Doğal afet bölgeleri        Kalkınma bölgeleri
                    Öğretmen şekilsel bölgelerden sonra işlevsel bölge tanımını yaparak  öğrencilerden  bu tanıma uygun örnekler ister.





                   Öğretmen bu tabloları öğrencilerle birlikte oluşturarak öğrencilerden aldığı dönütlerle şekilsel ve işlevsel  bölgelerin
                   özelliklerini kavratmayı hedefler.





                                                                                                         271 271
   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278