Page 273 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 273
EK 4: Coğrafya 12 (12.2.5.-Değerlendirme) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
Süre: 20 dk.
Öğretmen anahtar kavramlardan bölge kavramını açıklamak için aşağıdaki tabloyu ders kitaplarından açma-
larını ister ve akıllı tahtaya yansıtır.
BÖLGE
Şekilsel Bölge İşlevsel Bölge
Doğal Şekilsel Bölge İşlevsel Yönetim Bölgeleri
Beşeri Şekilsel Bölge İşlevsel Hizmet Bölgeleri
2-KEŞFETME İşlevsel İstatistik Bölgeleri
İşlevsel Plan (Proje) Bölgeleri
Öğretmen öncelikle şekilsel bölge kavramı içerisine giren doğal ve beşeri şekilsel bölgelere Türkiye’den ör-
nekler verilmesini ister.
ŞEKİLSEL BÖLGELER
DOĞAL ŞEKİLSEL BÖLGELER BEŞERİ ŞEKİLSEL BÖLGELER
Yer şekillerine göre bölgeler Maden bölgeleri
……………………………………………………… ………………………………………………………
……………………………………………………… ………………………………………………………
……………………………………………………… ………………………………………………………
……………………………………………………… ………………………………………………………
……………………………………………………… ………………………………………………………
Öğrencilerden alınan dönütler, tabloya yerleştirilir.
ŞEKİLSEL BÖLGELER
DOĞAL ŞEKİLSEL BÖLGELER BEŞERİ ŞEKİLSEL BÖLGELER
Yer şekillerine göre bölgeler Maden bölgeleri
İklim bölgeleri Sanayi bölgeleri
Hidrografik bölgeler Nüfus bölgeleri
Toprak bölgeleri Yerleşme bölgeleri
Bitki bölgeleri Tarım bölgesi
Doğal afet bölgeleri Kalkınma bölgeleri
Öğretmen şekilsel bölgelerden sonra işlevsel bölge tanımını yaparak öğrencilerden bu tanıma uygun örnekler ister.
Öğretmen bu tabloları öğrencilerle birlikte oluşturarak öğrencilerden aldığı dönütlerle şekilsel ve işlevsel bölgelerin
özelliklerini kavratmayı hedefler.
271 271