Page 270 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 270
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 4: Coğrafya 11 (11.2.1. - Çözümleme) Ders Planı Örneği
OGM materyalde yer alan kazanım testi bireysel çalışma olarak öğrencilere verilebilir. İnternet bağlantısı bu-
lunmayan öğrenciler için testin ekran görüntüsü EK-1’de sunulmuştur.
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/soru-bankasi/cografya/test?s=8&d=11&u=0&k=63&id=11517,11519,11521,11524,
11527,11533,11540,11550,11553,11673&p=1&t=css&ks=0&os=0&zs=0EK-
Soru 1: Soru 5:
Aşağıdakilerden hangisi nüfus artış hızının Aşağıdaki tabloda A ülkesinde 1984 ve 2016
yükselmesinin olumlu sonuçlarından değil- yıllarındaki çalışan nüfusun sektörel dağılımı
dir? verilmiştir.
A) Üretim artışı sağlanır.
B) Vergi gelirleri artar.
C) İş gücü maliyeti ucuzlar.
D) Nüfus dinamik özellik kazanır.
E) Tasarruflar azalır.
Soru 2: Buna göre, aşağıdakilerden hangisi A ülke-
sinde meydana gelen değişikliğin bir sonu-
Ülkelerin farklı nüfus politikaları uygulama- cu değildir?
sının başlıca nedeni nedir?
A) Kişi başına düşen gelir artmıştır.
A) Kalkınma düzeyi ile nüfusun niteliksel B) Bağımlı nüfus azalmıştır.
ve niceliksel özellikleri arasında denge
kurmak C) Çocuk ölüm oranları azalmıştır.
B) Ortalama yaşam süresini uzatma D) Nüfus politikası değişmiştir.
C) Vergi gelirlerini arttırmak E) Kadın istihdamı azalmıştır.
5-DEĞERLENDİRME E) Çevre sorunlarını azaltmak Aşağıdaki grafikte Fransa nüfusunun yıllara
D) Yeni iş kollarını geliştirmek
Soru 6
göre değişimi verilmiştir.
Soru 3:
Aşağıdaki uygulamalardan hangisi nüfus
artış hızını azaltmaya yönelik bir uygulama
değildir?
A) Çocuk sayısına sınırlama getirilmesi
B) Evlenme yaşının yükseltilmesi
C) Doğum kontrol yöntemlerinin teşvik edil-
mesi
D) Doğum yapan kadınlara ücretli izin veril-
mesi
E) Vergilerin çocuk sayısıyla orantılı olarak
artırılması
Aşağıdakilerden hangisi bu grafikten çıkarı-
Soru 4: labilecek bir sonuçtur?
Her ülkenin farklı nüfus politikası uygulama-
sının nedeni aşağıdakilerden hangisidir? A) 1941-1971 yılları arasında nüfus artış hızı
en yüksek seviyededir.
A) Nüfusun cinsiyetlere göre dağılışının farklı B) Nüfusun en az olduğu yıl 1911’dir.
olması C) 1971-1991 yılları arasında nüfus patlama-
B) Kır-kent nüfuslarının farklı olması sı yaşanmıştır.
C) Okur-yazar oranlarının farklı olması D) II. Dünya Savaşı’nda nüfus 35 milyonun
D) Ekonomik kalkınma hızlarının farklı ol- altına inmiştir.
ması E) I. Dünya Savaşı’nda kadın nüfusu erkek
E) Sosyal hizmetlerinin farklı olması nüfusundan fazladır.
Cevap Anahtarı: 1.E 2.A 3.D 4.D 5.E 6.A
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/soru-bankasi/cografya/test?s=8&d=11&u=0&k=63&id=11517,11519,11521,11524,
11527,11533,11540,11550,11553,11673&p=1&t=css&ks=0&os=0&zs=0
YAZARLAR: Cemal ÇETİN, Mustafa ESEN, Safiye BAŞ, Cem KARAOĞLAN
268
268