Page 45 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 45
Öğretim Programı Okuryazarlığı
Alan Hedef (Kazanım) Kullanılabilecek Öğretim Yöntem-
Alan Açıklama
Basamağı Örneği Teknikleri
Anlatım yöntemi ile öğrencilere bilgiler su-
nularak İlk Çağ’daki belli başlı medeniyet
havzaları ile ilgili bilgileri tanımaları sağla-
nır.
Gösteri yöntemi ile görsel ve işitsel anlam-
da öğrencinin daha anlamlı öğrenmesine
katkıda bulunarak anlatım sürecini destek-
İlgili bilgiyi uzun İlk Çağ’daki belli ler. Bu yöntem ile İlk Çağ’daki medeniyet
süreli bellekten geri havzaları hem görsel hem de işitsel olarak
Bilişsel Hatırlama başlı medeniyet
getirme, tanıma ve havzalarını tanır. birden fazla duyu organına hitap ettiği için
anımsamadır. öğrencinin daha kolay kavraması sağlanır.
Beyin fırtınası, değişik fikirlerin ortaya ko-
nulmasını destekler, böylece kısa sürede
çok sayıda farklı fikir üretilir. Beyin fırtınası
tekniği ile İlk Çağ’daki medeniyet havzala-
rında yaşayan insanlar hakkında çok sayı-
daki ilginç fikirlerin kısa sürede toplanması
sağlanır.
Soru cevap, konu hakkında soru sorulup
cevapların değerlendirildiği süreçtir. Soru
cevap ile yer şekillerinin gösteriminde kul-
lanılan yöntem ve teknikler öğrenilirken
soru sorma ve kendini ifade etme becerileri
de geliştirilir.
Beyin fırtınası, değişik fikirlerin ortaya ko-
nulmasını destekler, böylece kısa sürede
çok sayıda farklı fikir üretilir. Yer şekilleri-
Anlam oluşturma, Haritalarda yer nin gösteriminde kullanılan yöntem ve tek-
yorumlama, örnek- şekillerinin gös- niklerin neler olduğu ile ilgili tüm görüşler
leme, sınıflama,
Bilişsel Anlama teriminde kullanı- ortaya atılarak daha farklı ve eğlenceli öğ-
özetleme, sonuç lan yöntem ve rencinin aktif olduğu bir öğrenme ortamı
çıkarma, karşılaş- teknikleri açıklar. sağlanmış olur.
tırma, açıklama.
Örnek olay, Haritalarda yer şekillerinin gös-
teriminde kullanılan yöntem ve teknikleri
bir olay veya bir hikaye üzerinden öğren-
cinin anlamasına olanak verir. Öğrencinin
problem çözme becerisi ve buluş yoluyla
çözüme ulaşması sağlanır.
Tartışma yöntemi ile yer şekillerinin gös-
teriminde kullanılan yöntem ve tekniklere
dair fikir alışverişi sağlanır.
43