Page 49 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 49

Öğretim Programı Okuryazarlığı


                           Alan                       Hedef (Kazanım)    Kullanılabilecek Öğretim Yöntem-
                 Alan                   Açıklama
                         Basamağı                         Örneği                   Teknikleri

                                                                      Rol  oynama/drama  ile  beklenmedik  du-
                                                                      rumlara öğrenilenlerin aktarılması sağlanır.
                                                                      Türkiye’nin  nüfus  projeksiyonlarına  dayalı
                                                                      senaryoları  farklı  durumlara  uyarlayarak
                                                                      yeniden  oluşturması  sağlanır.  Örneğin  sı-
                                                                      nıftaki bir öğrenci vali rolünde olur ve bu-
                                                                      lunduğu ilin gelecek 50 veya 100 yıllık nüfus
                                                                      projeksiyonunda  ne  tür  durumların  ortaya
                                                                      çıkabileceğini ortaya koymaya çalışır.
                                                                      Problem  çözme  ile  Türkiye’nin  nüfus  pro-
                                                                      jeksiyonlarına  dayalı  senaryoları  bilimsel
                                    Ögeleri tutarlı ya da
                                                                      süreç  basamakları  uygulayarak  üretmesi
                                    işlevsel bir yapıda   Türkiye’nin nüfus  sağlanır.
                                    bir araya getirme,
               Bilişsel  Yaratma    yeni bir örüntü/yapı   projeksiyonlarına   Proje yöntemi ile Türkiye’nin nüfus projek-
                                                      dayalı senaryolar
                                    içerisinde yeni-  oluşturur.      siyonlarına  dayalı  senaryolar  bilimsel  ve
                                    den oluşturma ve                  bağımsız çalışılır ve somut çözümler üreti-
                                    üretme.                           lerek sınıfla paylaşım sağlanır.

                                                                      7E  modeli  ile  konunun  veya  araştırmanın
                                                                      öğrencilerin  diğer  arkadaşları  ile  iş  birliği
                                                                      içerisinde fikirlerini birbirleri ile paylaşarak
                                                                      konuyu daha da geliştirmeleri yeniden oluş-
                                                                      turmaları sağlanır.

                                                                      Tasarım odaklı düşünme yöntemi ile empa-
                                                                      tik  bir  yaklaşımla  işlevsel  hâle  getirilen  ve
                                                                      gerekli  denemelerin  yapıldığı  konu,  sorun
                                                                      veya  ürün  gerekli  olan  iyileştirmelerle  bir-
                                                                      likte en sonunda yeniden oluşturulur.






























                                                                                                         47
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54