Page 49 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 49
Öğretim Programı Okuryazarlığı
Alan Hedef (Kazanım) Kullanılabilecek Öğretim Yöntem-
Alan Açıklama
Basamağı Örneği Teknikleri
Rol oynama/drama ile beklenmedik du-
rumlara öğrenilenlerin aktarılması sağlanır.
Türkiye’nin nüfus projeksiyonlarına dayalı
senaryoları farklı durumlara uyarlayarak
yeniden oluşturması sağlanır. Örneğin sı-
nıftaki bir öğrenci vali rolünde olur ve bu-
lunduğu ilin gelecek 50 veya 100 yıllık nüfus
projeksiyonunda ne tür durumların ortaya
çıkabileceğini ortaya koymaya çalışır.
Problem çözme ile Türkiye’nin nüfus pro-
jeksiyonlarına dayalı senaryoları bilimsel
Ögeleri tutarlı ya da
süreç basamakları uygulayarak üretmesi
işlevsel bir yapıda Türkiye’nin nüfus sağlanır.
bir araya getirme,
Bilişsel Yaratma yeni bir örüntü/yapı projeksiyonlarına Proje yöntemi ile Türkiye’nin nüfus projek-
dayalı senaryolar
içerisinde yeni- oluşturur. siyonlarına dayalı senaryolar bilimsel ve
den oluşturma ve bağımsız çalışılır ve somut çözümler üreti-
üretme. lerek sınıfla paylaşım sağlanır.
7E modeli ile konunun veya araştırmanın
öğrencilerin diğer arkadaşları ile iş birliği
içerisinde fikirlerini birbirleri ile paylaşarak
konuyu daha da geliştirmeleri yeniden oluş-
turmaları sağlanır.
Tasarım odaklı düşünme yöntemi ile empa-
tik bir yaklaşımla işlevsel hâle getirilen ve
gerekli denemelerin yapıldığı konu, sorun
veya ürün gerekli olan iyileştirmelerle bir-
likte en sonunda yeniden oluşturulur.
47