Page 51 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 51

Öğretim Programı Okuryazarlığı


                           Alan                       Hedef (Kazanım)    Kullanılabilecek Öğretim Yöntem-
                 Alan                   Açıklama
                         Basamağı                         Örneği                   Teknikleri
                                                     Sorunların gide-
                                                     rilmesi için yeni   Drama,  sorunların  giderilmesi  için  yeni  de-
                                   Bu basamak değer-  değerler oluştur-  ğerler  oluşturmaya  kararlılık  göstermeyi  de-
                                   ler sistemine yenile- maya kararlılık   neyimleme ve sonuçlarını görebilmeyi sağlar.
                                   rini ekleyerek farklı   gösterir.  Aynı  zamanda  grup  içi  etkileşimi  ile  birlikte,
                                   değerleri bir araya   Beğenilen bir   güven,  kendine  saygıyı  geliştirme,  değerler
                                   getirme, kararlılık,
               Duyuşsal  Örgütleme                   eserin özellik-  sistemine yenilerini eklemeyi sağlar.
                                   savunma, formüle   lerini yakından
                                   etme, sıralama, ge-  tanımaya çalışır.  İstasyon  tekniği  ile  sorunların  giderilmesi
                                   nelleme ve sentez                  için  yeni  değerler  oluşturmaya  karşı  ken-
                                   gibi süreçlerden   Savunduğu gö-   disinin de bir şeyler yapabileceğine dair öz
                                   meydana gelir.    rüşün dayandığı   güveni gelişir ve toplumsal sorunlara karşı
                                                     ilkeleri tanımada   çözüm üretme isteğini sağlar.
                                                     kararlı olur.
                                                                      Drama/rol  oynama,  trafik  kurallarına  uy-
                                   Bu basamak bireyin,                manın  önemi,  bu  kurallara  uymamanın
                                   alışılmış hâllerde,                yaratacağı  olumsuz  durumlarla  ilgili  ger-
                                   herhangi bir rahat-
                         Kişilik Hâli- sızlık hissetmeden,   Trafik kurallarına   çekleştirilecek  bir  canlandırma  etkinliği
               Duyuşsal                              uymayı alışkanlık   öğrencilerin  bu  sonuçlarla  bizzat  karşı-
                         ne Getirme benimsediği değer-  hâline getirir.  laşmasını  sağlayabilir.  Trafik  kurallarına
                                   lerle tutarlı davran-              uymanın  kişilik  hâline  getirilmesi  ve  geti-
                                   masını gerektiren                  rilmemesi arasındaki farka, muhtemel so-
                                   özellikleri içerir.
                                                                      nuçlarına da odaklanılabilir.


                           Alan                      Hedef (Kazanım)    Kullanılabilecek Öğretim Yöntem-
                 Alan                  Açıklama
                         Basamağı                         Örneği                  Teknikleri
                                                                     Anlatım  yöntemi  ile  öğrencinin  işiterek  öğ-
                                                                     renmesini sağlayarak bilgi edinmesi sağlanır.
                                                                     Renk uyumu ve vurguya yönelik farkındalık-
                                                                     ları artırılabilir.
                                                                     Soru-cevap yöntemi ile öğrencilerin sadece
                                                                     dinleyerek  değil  aynı  zamanda  sürece  dahil
                                   Bu basamakta      Sanat eserlerin-  olması  sağlanarak  kazanımın  daha  etkili  bir
                                   bireyler duyu organ-              biçimde  öğrenilmesi  desteklenir.  Böylece
               Psikomo- Uyarılma /   ları ile algılayıp   deki renk uyum-  kazanım  örneklerinden  sanat  eserlerinin
               tor       Algılama                    larını ve vurguyu
                                   zihinde anlamlan-  ayırt eder.    renk uyumunun nasıl olduğu ve vurguyu daha
                                   dırmaktadır.                      kolay ayırt etmesi ve etkili olması sağlanır.
                                                                     Eğitsel oyun, derste konuları ilginç hâle ge-
                                                                     tirerek  derse  katılmayan  öğrencileri  de  sü-
                                                                     rece dahil ederek verilen bilgileri sıkıcılıktan
                                                                     ve tekdüzelikten çıkarıp etkili hâle getirir. Bu
                                                                     yöntem ile doku çeşitlerini tanırken farklarını
                                                                     ve özelliklerini daha kolay ayırt eder ve tanır.



                                                                                                         49
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56