Page 51 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 51
Öğretim Programı Okuryazarlığı
Alan Hedef (Kazanım) Kullanılabilecek Öğretim Yöntem-
Alan Açıklama
Basamağı Örneği Teknikleri
Sorunların gide-
rilmesi için yeni Drama, sorunların giderilmesi için yeni de-
Bu basamak değer- değerler oluştur- ğerler oluşturmaya kararlılık göstermeyi de-
ler sistemine yenile- maya kararlılık neyimleme ve sonuçlarını görebilmeyi sağlar.
rini ekleyerek farklı gösterir. Aynı zamanda grup içi etkileşimi ile birlikte,
değerleri bir araya Beğenilen bir güven, kendine saygıyı geliştirme, değerler
getirme, kararlılık,
Duyuşsal Örgütleme eserin özellik- sistemine yenilerini eklemeyi sağlar.
savunma, formüle lerini yakından
etme, sıralama, ge- tanımaya çalışır. İstasyon tekniği ile sorunların giderilmesi
nelleme ve sentez için yeni değerler oluşturmaya karşı ken-
gibi süreçlerden Savunduğu gö- disinin de bir şeyler yapabileceğine dair öz
meydana gelir. rüşün dayandığı güveni gelişir ve toplumsal sorunlara karşı
ilkeleri tanımada çözüm üretme isteğini sağlar.
kararlı olur.
Drama/rol oynama, trafik kurallarına uy-
Bu basamak bireyin, manın önemi, bu kurallara uymamanın
alışılmış hâllerde, yaratacağı olumsuz durumlarla ilgili ger-
herhangi bir rahat-
Kişilik Hâli- sızlık hissetmeden, Trafik kurallarına çekleştirilecek bir canlandırma etkinliği
Duyuşsal uymayı alışkanlık öğrencilerin bu sonuçlarla bizzat karşı-
ne Getirme benimsediği değer- hâline getirir. laşmasını sağlayabilir. Trafik kurallarına
lerle tutarlı davran- uymanın kişilik hâline getirilmesi ve geti-
masını gerektiren rilmemesi arasındaki farka, muhtemel so-
özellikleri içerir.
nuçlarına da odaklanılabilir.
Alan Hedef (Kazanım) Kullanılabilecek Öğretim Yöntem-
Alan Açıklama
Basamağı Örneği Teknikleri
Anlatım yöntemi ile öğrencinin işiterek öğ-
renmesini sağlayarak bilgi edinmesi sağlanır.
Renk uyumu ve vurguya yönelik farkındalık-
ları artırılabilir.
Soru-cevap yöntemi ile öğrencilerin sadece
dinleyerek değil aynı zamanda sürece dahil
Bu basamakta Sanat eserlerin- olması sağlanarak kazanımın daha etkili bir
bireyler duyu organ- biçimde öğrenilmesi desteklenir. Böylece
Psikomo- Uyarılma / ları ile algılayıp deki renk uyum- kazanım örneklerinden sanat eserlerinin
tor Algılama larını ve vurguyu
zihinde anlamlan- ayırt eder. renk uyumunun nasıl olduğu ve vurguyu daha
dırmaktadır. kolay ayırt etmesi ve etkili olması sağlanır.
Eğitsel oyun, derste konuları ilginç hâle ge-
tirerek derse katılmayan öğrencileri de sü-
rece dahil ederek verilen bilgileri sıkıcılıktan
ve tekdüzelikten çıkarıp etkili hâle getirir. Bu
yöntem ile doku çeşitlerini tanırken farklarını
ve özelliklerini daha kolay ayırt eder ve tanır.
49