Page 47 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 47

Öğretim Programı Okuryazarlığı


                           Alan                       Hedef (Kazanım)    Kullanılabilecek Öğretim Yöntem-
                 Alan                   Açıklama
                         Basamağı                         Örneği                   Teknikleri
                                                                      Öğrenme  galerisi  tekniği,  öğrencilerin  belli
                                                                      bir sürede öğrendikleri bilgilerin değerlendi-
                                                                      rilmesine dayanan bir tekniktir. Kazanımdaki
                                                                      her  bir  kavram  için  sınıfta  bir  grup  oluştu-
                                                                      rulur. Her grup büyükçe bir kâğıda örneğin
                                                                      Kavimler Göçü’nün siyasetle ile nasıl bir iliş-
                                                                      kisi olduğunu maddeler halinde yazar. Diğer
                                                                      grup  Kavimler  Göçü’nün  sosyal  açıdan  so-
                                                                      nuçlarını yazar. Ancak gruplar kâğıda yazar-
                                                                      ken  bilgilerin  bir  kısmını  boş  bırakır.  Sonra
                                                                      bütün  grupların  hazırladığı  kağıtlar  tahtaya
                                                                      veya  panoya  asılır.  Diğer  gruplar  boş  kalan
                                                                      yerleri doldurmaya çalışır ve en sonunda kâ-
                                                                      ğıda yazılan bilgiler sınıfça tartışılır.
                                                                      Problem  çözme  ile  Kavimler  Göçü’nün  se-
                                                                      bep ve sonuçları irdelenirken bilimsel süreç
                                                                      basamakları uygulanır.
                                                                      Proje yöntemi ile Kavimler Göçü’nün sebep
                                                                      ve sonuçları siyasi ve sosyal açıdan irdele-
                                    Parçaların birbi-  Kavimler Gö-   nirken bilimsel ve bağımsız çalışılır ve somut
                                    riyle/bütünle olan   çü’nün sebep ve   fikirler üretilerek sınıfla paylaşım sağlanır.
               Bilişsel  Çözümleme ilişkisini tespit   sonuçlarını siyasi
                                    etme, ayrıştırma ve  ve sosyal açılar-  Örnek olay yöntemi ile gerçek veya gerçek-
                                    irdeleme.         dan analiz eder.  leşmesi  muhtemel  bir  olay/durum  sınıf  or-
                                                                      tamına getirilir. Örneğin Kavimler Göçü’nün
                                                                      sebep ya da sonuçlarını konu eden bir ma-
                                                                      kale veya bilgi sınıfta öğrencilere sunulur ve
                                                                      bunun  üzerine  sınıfça  karşılıklı  konuşulur/
                                                                      tartışılır. Diğer kavramlar içinde benzer ha-
                                                                      ber veya bilgi sınıf ortamına getirilerek üze-
                                                                      rine tartışılabilir.
                                                                      7E  modeli  ile  Kavimler  Göçü’nün  sebep  ve
                                                                      sonuçlarını keşfetmeleri için merak uyandı-
                                                                      rarak siyasi ve sosyal açıdan ilişkilerini keş-
                                                                      fedecek  etkinlik  yaptırılır.  Öğrencilerin  de-
                                                                      neyimlerinden  yola  çıkarak  yeni  kavramları
                                                                      öğrenmeleri  ile  öğrendiklerini  yeni  durum-
                                                                      lara uygulamaları günlük hayatla ilişkilendir-
                                                                      meleri sağlanır.

                                                                      Tasarım odaklı düşünme yöntemi ile parça-
                                                                      ların bütün ile ilişkisini çözümlerken empa-
                                                                      tik bir yaklaşımla bilgileri toplar tanımlar ve
                                                                      analiz eder.




                                                                                                         45
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52