Page 47 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 47
Öğretim Programı Okuryazarlığı
Alan Hedef (Kazanım) Kullanılabilecek Öğretim Yöntem-
Alan Açıklama
Basamağı Örneği Teknikleri
Öğrenme galerisi tekniği, öğrencilerin belli
bir sürede öğrendikleri bilgilerin değerlendi-
rilmesine dayanan bir tekniktir. Kazanımdaki
her bir kavram için sınıfta bir grup oluştu-
rulur. Her grup büyükçe bir kâğıda örneğin
Kavimler Göçü’nün siyasetle ile nasıl bir iliş-
kisi olduğunu maddeler halinde yazar. Diğer
grup Kavimler Göçü’nün sosyal açıdan so-
nuçlarını yazar. Ancak gruplar kâğıda yazar-
ken bilgilerin bir kısmını boş bırakır. Sonra
bütün grupların hazırladığı kağıtlar tahtaya
veya panoya asılır. Diğer gruplar boş kalan
yerleri doldurmaya çalışır ve en sonunda kâ-
ğıda yazılan bilgiler sınıfça tartışılır.
Problem çözme ile Kavimler Göçü’nün se-
bep ve sonuçları irdelenirken bilimsel süreç
basamakları uygulanır.
Proje yöntemi ile Kavimler Göçü’nün sebep
ve sonuçları siyasi ve sosyal açıdan irdele-
Parçaların birbi- Kavimler Gö- nirken bilimsel ve bağımsız çalışılır ve somut
riyle/bütünle olan çü’nün sebep ve fikirler üretilerek sınıfla paylaşım sağlanır.
Bilişsel Çözümleme ilişkisini tespit sonuçlarını siyasi
etme, ayrıştırma ve ve sosyal açılar- Örnek olay yöntemi ile gerçek veya gerçek-
irdeleme. dan analiz eder. leşmesi muhtemel bir olay/durum sınıf or-
tamına getirilir. Örneğin Kavimler Göçü’nün
sebep ya da sonuçlarını konu eden bir ma-
kale veya bilgi sınıfta öğrencilere sunulur ve
bunun üzerine sınıfça karşılıklı konuşulur/
tartışılır. Diğer kavramlar içinde benzer ha-
ber veya bilgi sınıf ortamına getirilerek üze-
rine tartışılabilir.
7E modeli ile Kavimler Göçü’nün sebep ve
sonuçlarını keşfetmeleri için merak uyandı-
rarak siyasi ve sosyal açıdan ilişkilerini keş-
fedecek etkinlik yaptırılır. Öğrencilerin de-
neyimlerinden yola çıkarak yeni kavramları
öğrenmeleri ile öğrendiklerini yeni durum-
lara uygulamaları günlük hayatla ilişkilendir-
meleri sağlanır.
Tasarım odaklı düşünme yöntemi ile parça-
ların bütün ile ilişkisini çözümlerken empa-
tik bir yaklaşımla bilgileri toplar tanımlar ve
analiz eder.
45