Page 44 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 44

Öğretim Programı Okuryazarlığı

                4.3. Öğrenme Öğretme Süreci                Öğrencilerin hedef davranışlara ulaşabilmesi için öğ-
                                                           renme  öğretme  sürecindeki  öğrenme  yaşantılarının
           Öğretim programlarında “Nasıl öğretelim?” sorusunun   hedefe görelik, öğrenene görelik, ekonomiklik ve diğer
           yanıtı bu kısımda aranmakta ve hedeflerin öğrencilere   yaşantılar ile kaynaşık olma gibi belirli öğretim ilkeleri-
           kazandırılması  için  gereken  ortamlar  düzenlenmek-  ne göre düzenlenmiş olması gerekmektedir. Ayrıca öğ-
           tedir. Eğitim durumlarının düzenlenerek öğrenme ya-  renme öğretme süreci, hedef davranışların öğrenciye
           şantılarının  oluşturulduğu  bu  aşamada,  öğrencilere   kazandırılabilmesi  için  gerekli  uyarıcıların  düzenlenip
           sunulacak olan içerik, öğretim etkinlikleriyle zengin-  işe koşulmasını içermektedir. Bunun yanında öğrenme
           leştirilip, öğretmen ve öğrenci arasındaki etkileşimle   yaşantılarının düzenlenmesi sürecinde ipucu, katılım,
           pekiştirilmektedir.  Hedeflerin  gerçekleşmesini  sağ-  pekiştireç ve dönüt-düzeltme gibi öğrenme öğretme
           layacak olan öğretim etkinlikleri boyunca kullanılacak   sürecinin niteliğini etkileyen unsurların önemli işlevle-
           bütün model, yöntem-teknikler, araç-gereçler ve öğ-  re sahip olduğunu unutmamak gerekir.
           retimin kalitesi bu kapsamda ele alınmaktadır.
                                                           Öğrenme öğretme sürecinde kullanılan öğretim yön-
           Öğrenme öğretme süreci, öğrenme yaşantılarının öğ-  tem ve tekniklerinin hem öğretim programlarında yer
           renci  açısından  düzenlenmesi,  kazandırılması,  plan-  alan hedeflere hem de öğrencilerin kazanması bekle-
           lanan hedeflerin öğrenme yaşantılarına uygun bir şe-  nen beceri ve değerlere uygun olması gerekmektedir.
           kilde belirli bir düzene sokulması ve sıralanması işidir.











                                      HEDEF           BECERİ             DEĞER





                                                     ÖĞRETİM
                                                   YÖNTEM VE
                                                   TEKNİKLERİ






                               4.3.1. Hedefe Uygun Öğretim Yöntem ve Teknik Seçimi
           Öğretim programlarında yer alan hedefler için uygun   ra, hedefin seviyesine uygun öğretim yöntem ve tek-
           öğretim yöntem ve tekniğinin seçiminde, hedefin han-  niği seçilebilir. Her bir alanın her bir basamağı için ne
           gi alanın (bilişsel, duyuşsal ve psikomotor) hangi basa-  tür öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanılabileceğine
           mağına ait olduğunun bilinmesi önemlidir. Derste ele   yönelik örnekler tablolarda gösterilmiştir.
           alınacak hedefe yönelik bu belirleme yapıldıktan son-
















        42
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49