Page 39 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 39

Öğretim Programı Okuryazarlığı

              Güncel öğretim programlarında içerik ögesi, kendini   lamalarına bakarak içerik ögesinin nasıl anlaşılacağı
              aynı  zamanda  kazanım  açıklamalarında  göstermek-  ve uygulamadaki karşılığına yönelik örnekler aşağıda
              tedir. Öğretim programlarında yer alan kazanım açık-  sunulmuştur.




               Tarih Dersi Öğretim Programı’nda
               yer alan bu kazanım, 9. sınıf düze-
               yinde bir kazanımdır. Sarı vurgulu
               ifadeler 9.6.5. kazanımına yönelik
               içeriğin sınırlarını belirlemektedir.




              “9.6.5. Büyük Selçuklu Devleti’nin yönetim ve toplum yapısını açıklar.” kazanımına yönelik içeriğin ders kitabına
              nasıl yansıtıldığıyla ilgili örnek aşağıdaki gibidir:









               9. sınıf tarih ders kitabından alınan
               yandaki örnek 9.6.5. kazanımı için
               yapılan “b) Nizâmülmülk’ün ‘Siyaset-
               nâme’ adlı eseri devlet yöntecilerinde
               aranan özellikler açısından incelenir.”
               açıklamasının gereği olarak hazırlan-
               mış bir içeriktir.









               Aynı ders kitabının devamında yer alan
               yandaki içerikler ise 9.6.5. kazanımına
               ait “c) Selçuklu kültür ve medeniyetinin
               ana unsurlarına (Nizamiye Medreseleri,
               bilimsel ve düşünsel gelişim, mimari,
               sanat ve edebiyat alanlarındaki faali-
               yetler) değinilir.” açıklamasına yönelik
               hazırlanmıştır.


















                                                                                                         37
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44