Page 39 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 39
Öğretim Programı Okuryazarlığı
Güncel öğretim programlarında içerik ögesi, kendini lamalarına bakarak içerik ögesinin nasıl anlaşılacağı
aynı zamanda kazanım açıklamalarında göstermek- ve uygulamadaki karşılığına yönelik örnekler aşağıda
tedir. Öğretim programlarında yer alan kazanım açık- sunulmuştur.
Tarih Dersi Öğretim Programı’nda
yer alan bu kazanım, 9. sınıf düze-
yinde bir kazanımdır. Sarı vurgulu
ifadeler 9.6.5. kazanımına yönelik
içeriğin sınırlarını belirlemektedir.
“9.6.5. Büyük Selçuklu Devleti’nin yönetim ve toplum yapısını açıklar.” kazanımına yönelik içeriğin ders kitabına
nasıl yansıtıldığıyla ilgili örnek aşağıdaki gibidir:
9. sınıf tarih ders kitabından alınan
yandaki örnek 9.6.5. kazanımı için
yapılan “b) Nizâmülmülk’ün ‘Siyaset-
nâme’ adlı eseri devlet yöntecilerinde
aranan özellikler açısından incelenir.”
açıklamasının gereği olarak hazırlan-
mış bir içeriktir.
Aynı ders kitabının devamında yer alan
yandaki içerikler ise 9.6.5. kazanımına
ait “c) Selçuklu kültür ve medeniyetinin
ana unsurlarına (Nizamiye Medreseleri,
bilimsel ve düşünsel gelişim, mimari,
sanat ve edebiyat alanlarındaki faali-
yetler) değinilir.” açıklamasına yönelik
hazırlanmıştır.
37