Page 38 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 38
Öğretim Programı Okuryazarlığı
Belirtke tablosu sadece konu-kazanım ilişkisinin kurulması için değil, aynı zamanda konu-değer ve
konu-beceri ilişkisinin kurulması için de kullanılabilmektedir. Yatay sütuna ele alınacak değer ve beceriler
yazılarak hangi değerin/becerinin hangi konuyla ilişkili olarak verileceği de belirlenebilir.
Kazanımlar (Hedef) Değerler Beceriler (Yetkinlikler)
Kazanım 1 Kazanım 2 Kazanım 3 Kazanım 4 Kazanım 5 Değer 1 Değer 2 Değer 3 Beceri 1 Beceri 2 Beceri 3 Beceri 4
Konu 1
Konular (İçerik) Konu 2
Konu 3
Konu 4
Konu 5
Aşağıda 10. sınıf felsefe dersine ait bir belirtke tablosu örneği sunulmuştur:
Kazanımlar (Hedef)
10.1.1. Felsefenin anlamını açıklar. 10.1.2. Felsefi düşüncenin özelliklerini 10.1.3. Felsefenin insan ve toplum hayatı üzerindeki rolünü örneklerle açıklar. 10.2.1. Düşünme ve akıl yürütmeye ilişkin kavramları açıklar. 10.2.2. Düşünme ve akıl yürütmede dili doğru kullanmanın önemini açıklar. 10.2.3. Bir konuyla ilgili felsefi sorular 10.2.4. Felsefi bir görüşü veya argü- manı sorgu
Felsefenin Anlamı X açıklar. oluşturur.
Felsefeyi Tanıma Felsefi Düşünce X X
Felsefenin İnsan ve
Konular (İçerik) Toplum Hayatındaki Rolü X
Düşünme ve Akıl Yürüt-
menin Temel Kavramları
Felsefeyle Düşünme Düşünme ve Akıl Yürüt- X X
mede Dilin Önemi
Kümelerde Temel
Kavramlar
Felsefi Bir Görüşü veya
Argümanı Sorgulama X
36