Page 38 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 38

Öğretim Programı Okuryazarlığı





                     Belirtke tablosu sadece konu-kazanım ilişkisinin kurulması için değil, aynı zamanda konu-değer ve
                     konu-beceri ilişkisinin kurulması için de kullanılabilmektedir. Yatay sütuna ele alınacak değer ve beceriler
                     yazılarak hangi değerin/becerinin hangi konuyla ilişkili olarak verileceği de belirlenebilir.


                                   Kazanımlar (Hedef)           Değerler        Beceriler (Yetkinlikler)

                               Kazanım 1  Kazanım 2  Kazanım 3  Kazanım 4  Kazanım 5  Değer 1  Değer 2  Değer 3  Beceri 1  Beceri 2  Beceri 3  Beceri 4





                    Konu 1
               Konular (İçerik)  Konu 2


                   Konu 3
                   Konu 4

                   Konu 5


           Aşağıda 10. sınıf felsefe dersine ait bir belirtke tablosu örneği sunulmuştur:
                                                                     Kazanımlar (Hedef)



                                                      10.1.1. Felsefenin anlamını açıklar.  10.1.2. Felsefi düşüncenin özelliklerini   10.1.3. Felsefenin insan ve toplum hayatı  üzerindeki rolünü örneklerle açıklar.  10.2.1. Düşünme ve akıl yürütmeye   ilişkin kavramları açıklar.  10.2.2. Düşünme ve akıl yürütmede dili  doğru kullanmanın önemini açıklar.  10.2.3. Bir konuyla ilgili felsefi sorular   10.2.4. Felsefi bir görüşü veya argü-  manı sorgu














                              Felsefenin Anlamı        X        açıklar.                     oluşturur.
                            Felsefeyi Tanıma  Felsefi Düşünce  X     X




                              Felsefenin İnsan ve
                       Konular (İçerik)  Toplum Hayatındaki Rolü            X

                              Düşünme ve Akıl Yürüt-
                              menin Temel Kavramları
                            Felsefeyle Düşünme  Düşünme ve Akıl Yürüt-              X      X

                              mede Dilin Önemi
                              Kümelerde Temel
                              Kavramlar
                              Felsefi Bir Görüşü veya
                              Argümanı Sorgulama                                                  X



        36
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43