Page 36 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 36

Öğretim Programı Okuryazarlığı

           Psikomotor Alan

           Psikomotor alan, duyu organları ile zihin ve kasların   olarak ortaya çıkan davranışlardır. Psikomotor alana
           birlikte  çalışması  sonucu  ortaya  çıkan  davranışları   ait basamaklar aşağıdaki şekilde sunulmuştur.
           içerirken; psikomotor davranışlar ise bunun sonucu



                  Duyu organları ile algılayıp         UYARILMA
                     zihinde anlamlandırma            ALGILAMA

                                                                          Vücudunu, belirli organlarını
                                                  KURULMA                 hazır duruma getirme



                     Eylemi kılavuz yardımı           KILAVUZLA
                         ile gerçekleştirme             YAPMA


                                                                          Yardım almadan davra-
                                                 MEKANİKLEŞME
                                                                          nışı gerçekleştirme
                       Beceriyi veya işi ra-
                       hatlıkla ve kimsenin             BECERİ
                     yardımı olmadan en az              HÂLİNE
                   enerji harcayarak ve seri            GETİRME
                        biçimde  yapabilme                                Kazanılan haraketi başka
                                                  DURUMA                  durumlara uyarlama, yeniden
                                                  UYDURMA
                                                                          düzenleme, başkalaştırma
                      Yeni ve özgün davra-
                          nışlar sergileme             YARATMA




           Psikomotor alanın her bir basamağına ait davranış örnekleri aşağıdaki gibidir.


                  Psikomotor Alan Basamağı                          Davranış Örneği
                                                 Bu basamakta bireyler duyu organları ile algılayıp zihinde anlam-
            Uyarılma/Algılama
                                                 landırmaktadır. Örneğin doku çeşitlerini tanır.
                                                 Bu basamakta bireyler vücudunu, belirli organlarını hazır duruma
            Kurulma                              getirmektedir. Örneğin portre çiziminde ölçü ve oranı kullanırken
                                                 kalemi doğru tutar.

                                                 Bu  basamakta  bireyler,  eylemi  kılavuz  yardımı  ile  gerçekleştir-
            Kılavuzla Yapma                      mektedir. Örneğin portre çizerken öğreticinin eline bakarak ölçü
                                                 oran alır.
                                                 Bu  basamakta  bireyler  yardım  almadan  davranışı  gerçekleştir-
                                                 mektedir. Örneğin portre çiziminde ölçü oranı doğru biçimde alır.
            Mekanikleşme
                                                 Seçili spor etkinliklerinde araçları amacına uygun ve doğru kul-
                                                 lanır.





        34
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41