Page 36 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 36
Öğretim Programı Okuryazarlığı
Psikomotor Alan
Psikomotor alan, duyu organları ile zihin ve kasların olarak ortaya çıkan davranışlardır. Psikomotor alana
birlikte çalışması sonucu ortaya çıkan davranışları ait basamaklar aşağıdaki şekilde sunulmuştur.
içerirken; psikomotor davranışlar ise bunun sonucu
Duyu organları ile algılayıp UYARILMA
zihinde anlamlandırma ALGILAMA
Vücudunu, belirli organlarını
KURULMA hazır duruma getirme
Eylemi kılavuz yardımı KILAVUZLA
ile gerçekleştirme YAPMA
Yardım almadan davra-
MEKANİKLEŞME
nışı gerçekleştirme
Beceriyi veya işi ra-
hatlıkla ve kimsenin BECERİ
yardımı olmadan en az HÂLİNE
enerji harcayarak ve seri GETİRME
biçimde yapabilme Kazanılan haraketi başka
DURUMA durumlara uyarlama, yeniden
UYDURMA
düzenleme, başkalaştırma
Yeni ve özgün davra-
nışlar sergileme YARATMA
Psikomotor alanın her bir basamağına ait davranış örnekleri aşağıdaki gibidir.
Psikomotor Alan Basamağı Davranış Örneği
Bu basamakta bireyler duyu organları ile algılayıp zihinde anlam-
Uyarılma/Algılama
landırmaktadır. Örneğin doku çeşitlerini tanır.
Bu basamakta bireyler vücudunu, belirli organlarını hazır duruma
Kurulma getirmektedir. Örneğin portre çiziminde ölçü ve oranı kullanırken
kalemi doğru tutar.
Bu basamakta bireyler, eylemi kılavuz yardımı ile gerçekleştir-
Kılavuzla Yapma mektedir. Örneğin portre çizerken öğreticinin eline bakarak ölçü
oran alır.
Bu basamakta bireyler yardım almadan davranışı gerçekleştir-
mektedir. Örneğin portre çiziminde ölçü oranı doğru biçimde alır.
Mekanikleşme
Seçili spor etkinliklerinde araçları amacına uygun ve doğru kul-
lanır.
34