Page 53 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 53
Öğretim Programı Okuryazarlığı
Alan Hedef (Kazanım) Kullanılabilecek Öğretim Yöntem-
Alan Açıklama
Basamağı Örneği Teknikleri
Temel etek
Bu basamakta kalıbını en kısa Benzetim(simülasyon), gerçek durum-
bireyler beceriyi zamanda ve hata- lara hazırlar. Öğrencinin kazanım için en
veya işi rahatlıkla sız çıkarır. etkili biçimde pratikleşmesini sağlar. Bu
Beceri ve kimsenin yardımı Karakteristik yöntem ile öğrenci ilk yardımı öğrenmiş
Psikomo- Hâline olmadan en kısa özellikleri vur- ve gerekli mekanikleşmeyi kazanmış olsa
tor
Getirme sürede, en az enerji gulayarak portre dahi, tek başınayken, gerçeğe daha yakın
harcayarak ve seri çizer. bir durumda da aynı soğukkanlılıkla bunu
biçimde yapabil- İlk yardım uygulayabilecek mi noktasında kısmen de
mektedir. olsa tecrübe kazanmasına olanak sağlar.
kurallarına uyarak
kalp masajı yapar.
Rol oynama/drama ile beklenmedik
Bu basamakta Mavi branül ile durumlara öğrenilenlerin aktarılması
bireyler; kazanılan sağlanır. Bu yöntem ile ezbere değil farklı
davranışı başka du- damar yolu açabi- durumlarla da karşılaşma olasılığı varsa-
Psikomo- Duruma rumlara uyarlama, len öğrenci, sarı yılarak öğrenci ilk kez karşılaştığı farklı bir
tor Uydurma branülle ilk karşı-
yeniden düzenleme, laştığında damar renkte olan sarı granülle de ilişkilendirme
başkalaştırmakta- kurarak gerekli kurallara uygun damar
dır. yolunu açar. yolunu açabilecek kapasiteye sahip olabi-
lecektir.
Sergi ile öğrencilerin çıkardığı ürünler
yaratıcılıkları açısından paylaşılmış ve fikir
alışverişi yapılmış olunur. Bu yöntem ile
motiflerden farklı tasarımlar oluşturulurken
birbirlerinden fikir alarak yaratıcılıkları daha
da artar ve fikir noktasında bakış açıları ge-
Geleneksel Türk lişir.
motiflerinden
esinlenerek Beyin fırtınası, değişik fikirlerin ortaya ko-
Bu basamakta bi- özgün tekstil ta- nulmasını destekler; böylece kısa sürede
Psikomo- Yaratma reyler yeni, orijinal, sarımları yapar. çok sayıda farklı fikir üretilir. Beyin fırtınası
tor özgün davranışlar tekniği ile pansuman yaparken ve sararken
sergilemektedir Pansuman karşılaşılan sorunlara karşılık daha pratik ve
tekniklerini ve çözümcü fikirler oluşturulabilir.
sarma tekniklerini
geliştirir. İstasyon tekniği ile öğrenciler rahatça yara-
tıcılıklarını kullanarak çeşitli açılardan toplu
şekilde ele alınıp, ortak bir ürün ortaya çı-
karır. İstasyon tekniği ile öğrenciler iş birliği
içerinde geleneksel Türk motiflerini farklı
tasarımlarla birleştirip yaratıcılıklarını daha
kolay ve rahat bir biçimde gerçekleştirirler.
51