Page 53 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 53

Öğretim Programı Okuryazarlığı


                           Alan                       Hedef (Kazanım)    Kullanılabilecek Öğretim Yöntem-
                 Alan                   Açıklama
                         Basamağı                         Örneği                   Teknikleri

                                                     Temel etek
                                   Bu basamakta      kalıbını en kısa   Benzetim(simülasyon), gerçek durum-
                                   bireyler beceriyi   zamanda ve hata-  lara hazırlar. Öğrencinin kazanım için en
                                   veya işi rahatlıkla   sız çıkarır.  etkili biçimde pratikleşmesini sağlar. Bu
                         Beceri    ve kimsenin yardımı  Karakteristik   yöntem ile öğrenci ilk yardımı öğrenmiş
               Psikomo-  Hâline    olmadan en kısa   özellikleri vur-  ve gerekli mekanikleşmeyi kazanmış olsa
               tor
                         Getirme   sürede, en az enerji  gulayarak portre   dahi, tek başınayken, gerçeğe daha yakın
                                   harcayarak ve seri   çizer.       bir durumda da aynı soğukkanlılıkla bunu
                                   biçimde yapabil-  İlk yardım      uygulayabilecek mi noktasında kısmen de
                                   mektedir.                         olsa tecrübe kazanmasına olanak sağlar.
                                                     kurallarına uyarak
                                                     kalp masajı yapar.


                                                                     Rol oynama/drama ile beklenmedik
                                   Bu basamakta      Mavi branül ile   durumlara öğrenilenlerin aktarılması
                                   bireyler; kazanılan               sağlanır. Bu yöntem ile ezbere değil farklı
                                   davranışı başka du-  damar yolu açabi-  durumlarla da karşılaşma olasılığı varsa-
               Psikomo- Duruma     rumlara uyarlama,   len öğrenci, sarı   yılarak öğrenci ilk kez karşılaştığı farklı bir
               tor       Uydurma                     branülle ilk karşı-
                                   yeniden düzenleme,   laştığında damar   renkte olan sarı granülle de ilişkilendirme
                                   başkalaştırmakta-                 kurarak gerekli kurallara uygun damar
                                   dır.              yolunu açar.    yolunu açabilecek kapasiteye sahip olabi-
                                                                     lecektir.



                                                                     Sergi  ile  öğrencilerin  çıkardığı  ürünler
                                                                     yaratıcılıkları  açısından  paylaşılmış  ve  fikir
                                                                     alışverişi  yapılmış  olunur.  Bu  yöntem  ile
                                                                     motiflerden farklı tasarımlar oluşturulurken
                                                                     birbirlerinden fikir alarak yaratıcılıkları daha
                                                                     da artar ve fikir noktasında bakış açıları ge-
                                                     Geleneksel Türk   lişir.
                                                     motiflerinden
                                                     esinlenerek     Beyin fırtınası, değişik fikirlerin ortaya ko-
                                   Bu basamakta bi-  özgün tekstil ta-  nulmasını  destekler;  böylece  kısa  sürede
               Psikomo-  Yaratma   reyler yeni, orijinal,   sarımları yapar.  çok sayıda farklı fikir üretilir. Beyin fırtınası
               tor                 özgün davranışlar                 tekniği ile pansuman yaparken ve sararken
                                   sergilemektedir   Pansuman        karşılaşılan sorunlara karşılık daha pratik ve
                                                     tekniklerini ve   çözümcü fikirler oluşturulabilir.
                                                     sarma tekniklerini
                                                     geliştirir.     İstasyon tekniği ile öğrenciler rahatça yara-
                                                                     tıcılıklarını kullanarak çeşitli açılardan toplu
                                                                     şekilde ele alınıp, ortak bir ürün ortaya çı-
                                                                     karır. İstasyon tekniği ile öğrenciler iş birliği
                                                                     içerinde  geleneksel  Türk  motiflerini  farklı
                                                                     tasarımlarla birleştirip yaratıcılıklarını daha
                                                                     kolay ve rahat bir biçimde gerçekleştirirler.




                                                                                                         51
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58