Page 44 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 44
Öğretim Programı Okuryazarlığı
Biyoloji Dersi Öğretim Programı’n-
da yer alan bu kazanım, 10. sınıf
düzeyinde bir kazanımdır. Sarı
vurgulu ifadeler 10.3.3.3. kazanımı-
na yönelik içeriğin sınırlarını ifade
etmektedir.
“10.3.3.3. Biyolojik çeşitliliğin korunmasına yönelik çözüm önerilerinde bulunur.” kazanımına yönelik içeriğin ders
kitabına nasıl yansıtıldığıyla ilgili örnekler aşağıdaki gibidir:
İlgili ders kitabında, doğal kaynakların
sürdürülebilirliğiyle ilgili Türkiye’deki
başarılı uygulamalar grafiklerle açık-
lanmış ve ardından daha detaylı bilgiye
ulaşılması için öğrencilerle şekilde
görünen karekod paylaşılmıştır. Bu
açıklamaların 10.3.3.3. kazanımı için
yapılan “a. Türkiye’de nesli tükenme
tehlikesi altında bulunan canlı türleri ile
endemik türlerin korunmasına yönelik
yapılan çalışmalar örneklendirilir.” açık-
lamasına yönelik olduğu görülmektedir.
10.3.3.3. kazanımı için yer verilen “b.
Biyolojik çeşitliliğin korunması ve biyo-
kaçakçılığın önlenmesine yönelik çö-
züm önerilerinin tartışılması sağlanır.”
açıklaması için ise yandaki bölümün
oluşturulduğu görülmektedir.
Ders kitabında gen bankalarına
yönelik bir başlık oluşturulması ve
bununla ilgili bir içeriğin sunul-
ması 10.3.3.3. kazanımının “c. Gen
bankalarının gerekliliği belirtilir.”
açıklamasına yöneliktir.
42