Page 48 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 48
Öğretim Programı Okuryazarlığı
Alan Hedef (Kazanım) Kullanılabilecek Öğretim Yöntem-
Alan Açıklama
Basamağı Örneği Teknikleri
Öğrenme galerisi tekniği, öğrencilerin belli
bir sürede öğrendikleri bilgilerin değer-
lendirilmesine dayanan bir tekniktir. Kaza-
nımdaki her bir kavram için sınıfta bir grup
oluşturulur. Her grup büyükçe bir kâğıda
örneğin lipitin sağlıklı beslenme ile nasıl bir
ilişkisi olduğunu maddeler halinde yazar.
Diğer grup karbonhidratın sağlıklı beslen-
me ile nasıl bir ilişkisi olduğunu yazar. An-
cak gruplar kâğıda yazarken bilgilerin bir
kısmını boş bırakır. Sonra bütün grupların
hazırladığı kağıtlar tahtaya veya panoya ası-
lır. Diğer gruplar boş kalan yerleri doldur-
maya çalışır ve en sonunda kâğıda yazılan
bilgiler sınıfça tartışılır.
Problem çözme ile lipit, karbonhidrat, pro-
tein, vitamin, su ve minerallerin sağlıklı
beslenme ile ilişkisi irdelenirken bilimsel
süreç basamakları uygulanır.
Proje yöntemi ile lipit, karbonhidrat, pro-
Lipit, karbon-
Parçaların birbi- hidrat, protein, tein, vitamin, su ve minerallerin sağlıklı
riyle/bütünle olan beslenme ile ilişkisini sağlarken bilimsel ve
Bilişsel Çözümleme ilişkisini tespit vitamin, su ve bağımsız çalışılır ve somut çözümler üreti-
minerallerin sağ-
etme, ayrıştırma ve lıklı beslenme ile lerek sınıfla paylaşım sağlanır.
irdeleme.
ilişkisini kurar. Örnek olay yöntemi ile gerçek veya gerçek-
leşmesi muhtemel bir olay/durum sınıf or-
tamına getirilir. Örneğin aşırı karbonhidrat
tüketiminin insan sağlığına etkisi konu edi-
len bir haber veya bilgi sınıfta öğrencilere
sunulur ve bunun üzerine sınıfça karşılıklı
konuşulur/tartışılır. Diğer kavramlar içinde
benzer haber veya bilgi sınıf ortamına geti-
rilerek üzerine tartışılabilir.
7E modeli ile atom altı tanecikleri keşfet-
meleri için merak uyandırarak bağlı atomlar
arasındaki mesafe ile bağın kuvveti arasın-
daki ilişkiyi keşfedecek etkinlik yaptırılır.
Öğrencilerin deneyimlerinden yola çıkarak
yeni kavramları öğrenmeleri ile öğrendik-
lerini yeni durumlara uygulamaları günlük
hayatla ilişkilendirmeleri sağlanır.
Tasarım odaklı düşünme yöntemi ile parça-
ların bütün ile ilişkisini çözümlerken empa-
tik bir yaklaşımla bilgileri toplar tanımlar ve
analiz eder.
46