Page 48 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 48

Öğretim Programı Okuryazarlığı


                       Alan                      Hedef (Kazanım)    Kullanılabilecek Öğretim Yöntem-
            Alan                   Açıklama
                    Basamağı                         Örneği                   Teknikleri
                                                                 Öğrenme galerisi tekniği, öğrencilerin belli
                                                                 bir  sürede  öğrendikleri  bilgilerin  değer-
                                                                 lendirilmesine dayanan bir tekniktir. Kaza-
                                                                 nımdaki her bir kavram için sınıfta bir grup
                                                                 oluşturulur.  Her  grup  büyükçe  bir  kâğıda
                                                                 örneğin lipitin sağlıklı beslenme ile nasıl bir
                                                                 ilişkisi  olduğunu  maddeler  halinde  yazar.
                                                                 Diğer  grup  karbonhidratın  sağlıklı  beslen-
                                                                 me ile nasıl bir ilişkisi olduğunu yazar. An-
                                                                 cak  gruplar  kâğıda  yazarken  bilgilerin  bir
                                                                 kısmını  boş  bırakır.  Sonra  bütün  grupların
                                                                 hazırladığı kağıtlar tahtaya veya panoya ası-
                                                                 lır.  Diğer  gruplar  boş  kalan  yerleri  doldur-
                                                                 maya çalışır ve en sonunda kâğıda yazılan
                                                                 bilgiler sınıfça tartışılır.

                                                                 Problem çözme ile lipit, karbonhidrat, pro-
                                                                 tein,  vitamin,  su  ve  minerallerin  sağlıklı
                                                                 beslenme  ile  ilişkisi  irdelenirken  bilimsel
                                                                 süreç basamakları uygulanır.
                                                                 Proje  yöntemi  ile  lipit,  karbonhidrat,  pro-
                                                 Lipit, karbon-
                               Parçaların birbi-  hidrat, protein,   tein,  vitamin,  su  ve  minerallerin  sağlıklı
                               riyle/bütünle olan                beslenme ile ilişkisini sağlarken bilimsel ve
           Bilişsel  Çözümleme ilişkisini tespit   vitamin, su ve   bağımsız çalışılır ve somut çözümler üreti-
                                                 minerallerin sağ-
                               etme, ayrıştırma ve   lıklı beslenme ile   lerek sınıfla paylaşım sağlanır.
                               irdeleme.
                                                 ilişkisini kurar.  Örnek olay yöntemi ile gerçek veya gerçek-
                                                                 leşmesi muhtemel bir olay/durum sınıf or-
                                                                 tamına getirilir. Örneğin aşırı karbonhidrat
                                                                 tüketiminin insan sağlığına etkisi konu edi-
                                                                 len bir haber veya bilgi sınıfta öğrencilere
                                                                 sunulur  ve  bunun  üzerine  sınıfça  karşılıklı
                                                                 konuşulur/tartışılır. Diğer kavramlar içinde
                                                                 benzer haber veya bilgi sınıf ortamına geti-
                                                                 rilerek üzerine tartışılabilir.
                                                                 7E  modeli  ile  atom  altı  tanecikleri  keşfet-
                                                                 meleri için merak uyandırarak bağlı atomlar
                                                                 arasındaki mesafe ile bağın kuvveti arasın-
                                                                 daki  ilişkiyi  keşfedecek  etkinlik  yaptırılır.
                                                                 Öğrencilerin  deneyimlerinden  yola  çıkarak
                                                                 yeni  kavramları  öğrenmeleri  ile  öğrendik-
                                                                 lerini  yeni  durumlara  uygulamaları  günlük
                                                                 hayatla ilişkilendirmeleri sağlanır.

                                                                 Tasarım odaklı düşünme yöntemi ile parça-
                                                                 ların bütün ile ilişkisini çözümlerken empa-
                                                                 tik bir yaklaşımla bilgileri toplar tanımlar ve
                                                                 analiz eder.
      46
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53