Page 52 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 52

Öğretim Programı Okuryazarlığı


                       Alan                      Hedef (Kazanım)    Kullanılabilecek Öğretim Yöntem-
            Alan                   Açıklama
                    Basamağı                         Örneği                   Teknikleri
                                                 Sorunların gide-
                                                 rilmesi için yeni   Drama,  sorunların  giderilmesi  için  yeni  de-
                               Bu basamak değer-  değerler oluştur-  ğerler  oluşturmaya  kararlılık  göstermeyi  de-
                               ler sistemine yenile- maya kararlılık   neyimleme ve sonuçlarını görebilmeyi sağlar.
                               rini ekleyerek farklı   gösterir.  Aynı  zamanda  grup  içi  etkileşimi  ile  birlikte,
                               değerleri bir araya   Beğenilen bir   güven,  kendine  saygıyı  geliştirme,  değerler
                               getirme, kararlılık,
           Duyuşsal  Örgütleme                   eserin özellik-  sistemine yenilerini eklemeyi sağlar.
                               savunma, formüle   lerini yakından
                               etme, sıralama, ge-  tanımaya çalışır.  İstasyon  tekniği  ile  sorunların  giderilmesi
                               nelleme ve sentez                 için  yeni  değerler  oluşturmaya  karşı  ken-
                               gibi süreçlerden   Savunduğu gö-  disinin de bir şeyler yapabileceğine dair öz
                               meydana gelir.    rüşün dayandığı   güveni gelişir ve toplumsal sorunlara karşı
                                                 ilkeleri tanımada   çözüm üretme isteğini sağlar.
                                                 kararlı olur.
                                                                 Drama/rol  oynama,  trafik  kurallarına  uy-
                               Bu basamak bireyin,               manın  önemi,  bu  kurallara  uymamanın
                               alışılmış hâllerde,               yaratacağı  olumsuz  durumlarla  ilgili  ger-
                               herhangi bir rahat-
                    Kişilik Hâli- sızlık hissetmeden,   Trafik kurallarına   çekleştirilecek  bir  canlandırma  etkinliği
           Duyuşsal                              uymayı alışkanlık   öğrencilerin  bu  sonuçlarla  bizzat  karşı-
                    ne Getirme benimsediği değer-  hâline getirir.  laşmasını  sağlayabilir.  Trafik  kurallarına
                               lerle tutarlı davran-             uymanın  kişilik  hâline  getirilmesi  ve  geti-
                               masını gerektiren                 rilmemesi arasındaki farka, muhtemel so-
                               özellikleri içerir.
                                                                 nuçlarına da odaklanılabilir.


                      Alan                       Hedef (Kazanım)    Kullanılabilecek Öğretim Yöntem-
            Alan                   Açıklama
                    Basamağı                         Örneği                   Teknikleri
                                                                 Anlatım yöntemi ile öğrencinin işiterek öğ-
                                                                 renmesini sağlayarak bilgi edinmesi sağla-
                                                                 nır. Renk uyumu ve vurguya yönelik farkın-
                                                                 dalıkları artırılabilir.
                                                                 Soru-cevap yöntemi ile öğrencilerin sade-
                                                                 ce dinleyerek değil aynı zamanda sürece
                                                                 dahil olması sağlanarak kazanımın daha
                               Bu basamakta      Sanat eserlerin-  etkili bir biçimde öğrenilmesi desteklenir.
                               bireyler duyu organ-              Böylece kazanım örneklerinden sanat
          Psikomo- Uyarılma /   ları ile algılayıp   deki renk uyum-  eserlerinin renk uyumunun nasıl olduğu ve
          tor       Algılama                     larını ve vurguyu
                               zihinde anlamlan-  ayırt eder.    vurguyu daha kolay ayırt etmesi ve etkili
                               dırmaktadır.                      olması sağlanır.

                                                                 Eğitsel oyun, derste konuları ilginç hâle
                                                                 getirerek derse katılmayan öğrencileri
                                                                 de sürece dahil ederek verilen bilgileri
                                                                 sıkıcılıktan ve tekdüzelikten çıkarıp etkili
                                                                 hâle getirir. Bu yöntem ile doku çeşitlerini
                                                                 tanırken farklarını ve özelliklerini daha
                                                                 kolay ayırt eder ve tanır.

      50
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57