Page 53 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 53
Öğretim Programı Okuryazarlığı
Alan Hedef (Kazanım) Kullanılabilecek Öğretim Yöntem-
Alan Açıklama
Basamağı Örneği Teknikleri
Anlatım yöntemi ile öğrencinin işiterek
öğrenmesini sağlayarak bilgi edinmesini
sağlar. Fotoğraf makinesinin uygun tu-
tulması sürecinde ihtiyaç duyulan bilgiler
Fotoğraf çeki- anlatım yöntemiyle sunulabilir.
minde fotoğraf
Bu basamakta makinesini uygun Gösteri yöntemi ile görsel ve işitsel
bireyler vücudunu, anlamda öğrencinin daha anlamlı öğren-
Psikomo- Kurulma belirli organlarını pozisyonda tutar.
tor Makinede dikiş mesine katkıda bulunarak anlatım sürecini
hazır duruma getir- destekler. Bu yöntem ile öğretmen ma-
mektedir. dikmek için kinede dikiş dikerken ellerin ve ayakların
vücudunu hazır nasıl kullanılacağını, fotoğraf çekiminde
duruma getirir.
makinenin nasıl bir açıyla tutulması gerek-
tiğini göstererek bu davranışı birden fazla
duyu organını uyararak kalıcı hâle getirmiş
olacaktır.
Gösterip yaptırma yöntemi ile öğrenciler
görerek, duyarak, dokunarak öğrenme
Bu basamakta sağlandığı için kalıcı bir öğrenme sağlar.
bireyler, eylemi Öğretmen
Psikomo- Kılavuzla kılavuz yardımı ile denetiminde Bu yöntem ile öğrenci serum takarken
tor Yapma öğretmenini izleyerek ve aynısını tekrar-
gerçekleştirmek- serum takar. layarak kazanımı öğrenirken anında dönüt
tedir.
düzeltme ile daha kolay ve kalıcı öğrenme
gerçekleşecektir.
Akrilik boya tek- Mikro öğretim, dönüt düzeltmelerin sürek-
niğini kurallarına li yapılması ile hem öğrencinin hatalarını
uygun bir biçimde görerek kazanımı eksiksiz öğrenmesini
kolayca uygular. sağlar hem de bir sonraki beceri hâline ge-
tirme kazanım basamağına öğrenciyi ha-
Bu basamakta Seçili spor etkin-
Psikomo- Mekanik- bireyler, yardım liklerinde araçları zırlamış olur. Örneğin öğrencinin tansiyon
ölçerken nasıl ölçtüğünü ve buna ilişkin (ya
tor leşme almadan davranışı amacına uygun ve da bundan sonraki) gerekli adımları takip
gerçekleştirmektir. doğru kullanır.
edip edemediğini ya da akrilik boyaları
Tansiyon ölçme tekniğine uygun uygulayıp uygulamadığını
kurallarına uygun hem kendisinin görmesine hem de kaza-
olarak tansiyon nımda yanlışların giderilmesi açısından
ölçer. kendisini değerlendirmesine fırsat verir.
51