Page 50 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 50

Öğretim Programı Okuryazarlığı


                       Alan                      Hedef (Kazanım)    Kullanılabilecek Öğretim Yöntem-
            Alan                   Açıklama
                    Basamağı                         Örneği                   Teknikleri

                                                                 Rol  oynama/drama  ile  beklenmedik  du-
                                                                 rumlara öğrenilenlerin aktarılması sağlanır.
                                                                 Türkiye’nin  nüfus  projeksiyonlarına  dayalı
                                                                 senaryoları  farklı  durumlara  uyarlayarak
                                                                 yeniden  oluşturması  sağlanır.  Örneğin  sı-
                                                                 nıftaki bir öğrenci vali rolünde olur ve bu-
                                                                 lunduğu ilin gelecek 50 veya 100 yıllık nüfus
                                                                 projeksiyonunda  ne  tür  durumların  ortaya
                                                                 çıkabileceğini ortaya koymaya çalışır.
                                                                 Problem  çözme  ile  Türkiye’nin  nüfus  pro-
                                                                 jeksiyonlarına  dayalı  senaryoları  bilimsel
                               Ögeleri tutarlı ya da
                               işlevsel bir yapıda               süreç  basamakları  uygulayarak  üretmesi
                               bir araya getirme,   Türkiye’nin nüfus  sağlanır.
          Bilişsel  Yaratma    yeni bir örüntü/yapı   projeksiyonlarına   Proje yöntemi ile Türkiye’nin nüfus projek-
                                                 dayalı senaryolar
                               içerisinde yeni-  oluşturur.      siyonlarına  dayalı  senaryolar  bilimsel  ve
                               den oluşturma ve                  bağımsız çalışılır ve somut çözümler üreti-
                               üretme.                           lerek sınıfla paylaşım sağlanır.
                                                                 7E  modeli  ile  konunun  veya  araştırmanın
                                                                 öğrencilerin  diğer  arkadaşları  ile  iş  birliği
                                                                 içerisinde fikirlerini birbirleri ile paylaşarak
                                                                 konuyu daha da geliştirmeleri yeniden oluş-
                                                                 turmaları sağlanır.
                                                                 Tasarım odaklı düşünme yöntemi ile empa-
                                                                 tik  bir  yaklaşımla  işlevsel  hâle  getirilen  ve
                                                                 gerekli  denemelerin  yapıldığı  konu,  sorun
                                                                 veya  ürün  gerekli  olan  iyileştirmelerle  bir-
                                                                 likte en sonunda yeniden oluşturulur.































      48
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55