Page 54 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 54
Öğretim Programı Okuryazarlığı
Alan Hedef (Kazanım) Kullanılabilecek Öğretim Yöntem-
Alan Açıklama
Basamağı Örneği Teknikleri
Temel etek
kalıbını en kısa
Bu basamakta Benzetim(simülasyon), gerçek durum-
bireyler beceriyi zamanda ve hata- lara hazırlar. Öğrencinin kazanım için en
veya işi rahatlıkla sız çıkarır. etkili biçimde pratikleşmesini sağlar. Bu
Beceri ve kimsenin yardımı Karakteristik yöntem ile öğrenci ilk yardımı öğrenmiş
Psikomo- Hâline olmadan en kısa özellikleri vur- ve gerekli mekanikleşmeyi kazanmış olsa
tor
Getirme sürede, en az enerji gulayarak portre dahi, tek başınayken, gerçeğe daha yakın
harcayarak ve seri çizer. bir durumda da aynı soğukkanlılıkla bunu
biçimde yapabil- İlk yardım uygulayabilecek mi noktasında kısmen de
mektedir. olsa tecrübe kazanmasına olanak sağlar.
kurallarına uyarak
kalp masajı yapar.
Rol oynama/drama ile beklenmedik
Bu basamakta durumlara öğrenilenlerin aktarılması
bireyler; kazanılan Mavi branül ile sağlanır. Bu yöntem ile ezbere değil farklı
damar yolu açabi-
davranışı başka du- durumlarla da karşılaşma olasılığı varsa-
Psikomo- Duruma rumlara uyarlama, len öğrenci, sarı yılarak öğrenci ilk kez karşılaştığı farklı bir
tor Uydurma branülle ilk karşı-
yeniden düzenleme, renkte olan sarı granülle de ilişkilendirme
başkalaştırmakta- laştığında damar kurarak gerekli kurallara uygun damar
yolunu açar.
dır. yolunu açabilecek kapasiteye sahip olabi-
lecektir.
Sergi ile öğrencilerin çıkardığı ürünler
yaratıcılıkları açısından paylaşılmış
ve fikir alışverişi yapılmış olunur. Bu
yöntem ile motiflerden farklı tasarımlar
oluşturulurken birbirlerinden fikir alarak
yaratıcılıkları daha da artar ve fikir nokta-
sında bakış açıları gelişir.
Geleneksel Türk
motiflerinden Beyin fırtınası, değişik fikirlerin orta-
esinlenerek ya konulmasını destekler; böylece kısa
Bu basamakta bi- özgün tekstil ta- sürede çok sayıda farklı fikir üretilir. Beyin
Psikomo- Yaratma reyler yeni, orijinal, sarımları yapar. fırtınası tekniği ile pansuman yaparken
tor özgün davranışlar ve sararken karşılaşılan sorunlara karşılık
sergilemektedir Pansuman daha pratik ve çözümcü fikirler oluşturu-
tekniklerini ve labilir.
sarma tekniklerini
geliştirir. İstasyon tekniği ile öğrenciler rahatça
yaratıcılıklarını kullanarak çeşitli açılardan
toplu şekilde ele alınıp, ortak bir ürün or-
taya çıkarır. İstasyon tekniği ile öğrenciler
iş birliği içerinde geleneksel Türk
motiflerini farklı tasarımlarla birleştirip
yaratıcılıklarını daha kolay ve rahat bir
biçimde gerçekleştirirler.
52