Page 54 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 54

Öğretim Programı Okuryazarlığı


                       Alan                      Hedef (Kazanım)    Kullanılabilecek Öğretim Yöntem-
            Alan                   Açıklama
                    Basamağı                         Örneği                   Teknikleri

                                                 Temel etek
                                                 kalıbını en kısa
                               Bu basamakta                      Benzetim(simülasyon), gerçek durum-
                               bireyler beceriyi   zamanda ve hata-  lara hazırlar. Öğrencinin kazanım için en
                               veya işi rahatlıkla   sız çıkarır.  etkili biçimde pratikleşmesini sağlar. Bu
                    Beceri     ve kimsenin yardımı  Karakteristik   yöntem ile öğrenci ilk yardımı öğrenmiş
           Psikomo-  Hâline    olmadan en kısa   özellikleri vur-  ve gerekli mekanikleşmeyi kazanmış olsa
           tor
                    Getirme    sürede, en az enerji  gulayarak portre   dahi, tek başınayken, gerçeğe daha yakın
                               harcayarak ve seri   çizer.       bir durumda da aynı soğukkanlılıkla bunu
                               biçimde yapabil-  İlk yardım      uygulayabilecek mi noktasında kısmen de
                               mektedir.                         olsa tecrübe kazanmasına olanak sağlar.
                                                 kurallarına uyarak
                                                 kalp masajı yapar.


                                                                 Rol oynama/drama ile beklenmedik
                               Bu basamakta                      durumlara öğrenilenlerin aktarılması
                               bireyler; kazanılan   Mavi branül ile   sağlanır. Bu yöntem ile ezbere değil farklı
                                                 damar yolu açabi-
                               davranışı başka du-               durumlarla da karşılaşma olasılığı varsa-
           Psikomo- Duruma     rumlara uyarlama,   len öğrenci, sarı   yılarak öğrenci ilk kez karşılaştığı farklı bir
           tor      Uydurma                      branülle ilk karşı-
                               yeniden düzenleme,                renkte olan sarı granülle de ilişkilendirme
                               başkalaştırmakta-  laştığında damar   kurarak gerekli kurallara uygun damar
                                                 yolunu açar.
                               dır.                              yolunu açabilecek kapasiteye sahip olabi-
                                                                 lecektir.


                                                                 Sergi ile öğrencilerin çıkardığı ürünler
                                                                 yaratıcılıkları açısından paylaşılmış
                                                                 ve fikir alışverişi yapılmış olunur. Bu
                                                                 yöntem ile motiflerden farklı tasarımlar
                                                                 oluşturulurken birbirlerinden fikir alarak
                                                                 yaratıcılıkları daha da artar ve fikir nokta-
                                                                 sında bakış açıları gelişir.
                                                 Geleneksel Türk
                                                 motiflerinden   Beyin fırtınası, değişik fikirlerin orta-
                                                 esinlenerek     ya konulmasını destekler; böylece kısa
                               Bu basamakta bi-  özgün tekstil ta-  sürede çok sayıda farklı fikir üretilir. Beyin
           Psikomo-  Yaratma   reyler yeni, orijinal,   sarımları yapar.  fırtınası tekniği ile pansuman yaparken
           tor                 özgün davranışlar                 ve sararken karşılaşılan sorunlara karşılık
                               sergilemektedir   Pansuman        daha pratik ve çözümcü fikirler oluşturu-
                                                 tekniklerini ve   labilir.
                                                 sarma tekniklerini
                                                 geliştirir.     İstasyon tekniği ile öğrenciler rahatça
                                                                 yaratıcılıklarını kullanarak çeşitli açılardan
                                                                 toplu şekilde ele alınıp, ortak bir ürün or-
                                                                 taya çıkarır. İstasyon tekniği ile öğrenciler
                                                                 iş birliği içerinde geleneksel Türk
                                                                 motiflerini farklı tasarımlarla birleştirip
                                                                 yaratıcılıklarını daha kolay ve rahat bir
                                                                 biçimde gerçekleştirirler.


      52
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59