Page 51 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 51

Öğretim Programı Okuryazarlığı


                         Alan                       Hedef (Kazanım)    Kullanılabilecek Öğretim Yöntem-
               Alan                   Açıklama
                       Basamağı                         Örneği                   Teknikleri

                                                                    Konuşma  halkası  ile  müzelerin  ve  sanat
                                                                    galerilerinin öneminin farkına varırken em-
                                                                    pati  yaparak  ve  farklı  görüşlere  saygı  du-

                                                    Müzelerin ve    yarak farklı nesne ve olguların da varlığının
                                  Bu basamakta                      farkına varmasını sağlar.
             Duyuşsal  Alma       bireyler belirli uyarı-  sanat galerileri-
                                  cıların farkındadır.  nin önemini fark   Rol oynama yöntemi ile öğrencinin bir ser-
                                                    eder.           gideki  resimleri;  empati  yeteneğini,  çok
                                                                    yönlü algılamasını ve yaratıcılığını kullana-
                                                                    rak dikkatle incelemesi sağlanır ve öğrenci
                                                                    resimlerin özelliklerinin farkına varır.




                                                                    Görüşme  tekniği  ile  öğrenciler  uzman
                                                                    kişi  ile  etkileşime  girerek  soru  sorma,
                                                                    tartışma  gibi  becerileri  kazanırken  sağlık
                                                                    kurallarına uyma kazanımının da kurallarını
                                                    Sağlık kurallarına  içselleştirerek  kurallara  uymaya  razı  olur
                                  Bu basamakta      uymaya razı olur.  ve sürece dahil olur.
                                  bireyler çevresin-  Verilen görevi   Altı ayakkabı, verilen görevi itiraz etmeden
                                  deki uyarıcılara (her
                       Tepkide                      gereğine uygun   gereğine  uygun  olarak  yerine  getirme  ka-
             Duyuşsal             zaman tutarlı ol-
                       Bulunma                      olarak yapar.   zanımında öğrencilerin olaylara ön yargısız
                                  masa da) yeterince                bakarak durumlara göre davranış geliştir-
                                  dahil olur ve tepkide  Bir sanat eseri ile   melerini sağlayarak sürece dahil olup tep-
                                  bulunur.          ilgili tartışmaya   kide bulunmalarını sağlar.
                                                    katılır.
                                                                    Altı şapka, bir sanat eseri ile ilgili kazanım-
                                                                    da tartışmaya katılırken konuya farklı açı-
                                                                    lardan  bakarak  istekli  bir  şekilde  tepkide
                                                                    bulunmaya yardımcı olur.


                                                                    Rol oynama ile bireyin kendisini başkasının
                                                                    yerine koyarak çok yönlü gelişmesi, yaratı-
                                  Bu düzeyde sınıf-  Günlük hayatta   cılık, yaşamı çok yönlü algılama, araştırma
                                  lanmış davranışlar   sanatın önemini   istek  ve  duygusunun  gelişmesini  sağla-
                       Değer      tutarlı ve istikrarlı   takdir eder.  yarak,  yeteneğini  sürekli  geliştirmek  için
             Duyuşsal
                       Verme      olup bir inanç veya   Yeteneğini geliş-  öğrenme isteğini artırır; tutum kazandırır.
                                  tutum özelliği ka-  tirmeye sürekli   Rol oynama ile birey yeteneğini geliştirme-
                                  zanır.            istek gösterir.  ye istek oluşturacağı için bireyin bir amaç
                                                                    uğruna kendini adama ve yeteneğini geliş-
                                                                    tirmeye istekli olmasını sağlar.










                                                                                                        49
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56