Page 51 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 51
Öğretim Programı Okuryazarlığı
Alan Hedef (Kazanım) Kullanılabilecek Öğretim Yöntem-
Alan Açıklama
Basamağı Örneği Teknikleri
Konuşma halkası ile müzelerin ve sanat
galerilerinin öneminin farkına varırken em-
pati yaparak ve farklı görüşlere saygı du-
Müzelerin ve yarak farklı nesne ve olguların da varlığının
Bu basamakta farkına varmasını sağlar.
Duyuşsal Alma bireyler belirli uyarı- sanat galerileri-
cıların farkındadır. nin önemini fark Rol oynama yöntemi ile öğrencinin bir ser-
eder. gideki resimleri; empati yeteneğini, çok
yönlü algılamasını ve yaratıcılığını kullana-
rak dikkatle incelemesi sağlanır ve öğrenci
resimlerin özelliklerinin farkına varır.
Görüşme tekniği ile öğrenciler uzman
kişi ile etkileşime girerek soru sorma,
tartışma gibi becerileri kazanırken sağlık
kurallarına uyma kazanımının da kurallarını
Sağlık kurallarına içselleştirerek kurallara uymaya razı olur
Bu basamakta uymaya razı olur. ve sürece dahil olur.
bireyler çevresin- Verilen görevi Altı ayakkabı, verilen görevi itiraz etmeden
deki uyarıcılara (her
Tepkide gereğine uygun gereğine uygun olarak yerine getirme ka-
Duyuşsal zaman tutarlı ol-
Bulunma olarak yapar. zanımında öğrencilerin olaylara ön yargısız
masa da) yeterince bakarak durumlara göre davranış geliştir-
dahil olur ve tepkide Bir sanat eseri ile melerini sağlayarak sürece dahil olup tep-
bulunur. ilgili tartışmaya kide bulunmalarını sağlar.
katılır.
Altı şapka, bir sanat eseri ile ilgili kazanım-
da tartışmaya katılırken konuya farklı açı-
lardan bakarak istekli bir şekilde tepkide
bulunmaya yardımcı olur.
Rol oynama ile bireyin kendisini başkasının
yerine koyarak çok yönlü gelişmesi, yaratı-
Bu düzeyde sınıf- Günlük hayatta cılık, yaşamı çok yönlü algılama, araştırma
lanmış davranışlar sanatın önemini istek ve duygusunun gelişmesini sağla-
Değer tutarlı ve istikrarlı takdir eder. yarak, yeteneğini sürekli geliştirmek için
Duyuşsal
Verme olup bir inanç veya Yeteneğini geliş- öğrenme isteğini artırır; tutum kazandırır.
tutum özelliği ka- tirmeye sürekli Rol oynama ile birey yeteneğini geliştirme-
zanır. istek gösterir. ye istek oluşturacağı için bireyin bir amaç
uğruna kendini adama ve yeteneğini geliş-
tirmeye istekli olmasını sağlar.
49