Page 46 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 46

Öğretim Programı Okuryazarlığı

                      Alan                       Hedef (Kazanım)    Kullanılabilecek Öğretim Yöntem-
            Alan                   Açıklama
                    Basamağı                         Örneği                   Teknikleri



                                                                 Anlatım yöntemi ile öğrencilere bilgiler su-
                                                                 nularak canlıların yapısını oluşturan organik
                                                                 ve inorganik bileşikler ile ilgili bilgileri tanı-
                                                                 maları sağlanır.
                                                                 Gösteri yöntemi ile görsel ve işitsel anlam-
                                                                 da  öğrencinin  daha  anlamlı  öğrenmesine
                                                                 katkıda bulunarak anlatım sürecini destek-
                               İlgili bilgiyi uzun   Canlıların yapısını  ler.  Bu  yöntem  ile  canlıların  yapısını  oluş-
                               süreli bellekten geri  oluşturan organik  turan  organik  ve  inorganik  bileşikleri  hem
          Bilişsel  Hatırlama
                               getirme, tanıma ve   ve inorganik bile- görsel  hem  de  işitsel  olarak  birden  fazla
                               anımsamadır.      şikleri açıklar.  duyu  organına  hitap  ettiği  için  öğrencinin
                                                                 daha kolay kavraması sağlanır.
                                                                 Beyin fırtınası, değişik fikirlerin ortaya ko-
                                                                 nulmasını  destekler,  böylece  kısa  sürede
                                                                 çok sayıda farklı fikir üretilir. Beyin fırtına-
                                                                 sı tekniği ile organik ve inorganik bileşikler
                                                                 hakkında çok sayıdaki ilginç önerilerin kısa
                                                                 sürede toplanması sağlanır.


                                                                 Soru  cevap,  konu  hakkında  soru  sorulup
                                                                 cevapların  değerlendirildiği  süreçtir.  Soru
                                                                 cevap  ile  canlıların  ortak  özellikleri  öğre-
                                                                 nilirken  soru  sorma  ve  kendini  ifade  etme
                                                                 becerileri de geliştirilir.

                                                                 Beyin fırtınası, değişik fikirlerin ortaya ko-
                                                                 nulmasını  destekler,  böylece  kısa  sürede
                               Anlam oluşturma,                  çok sayıda farklı fikir üretilir. Canlıların or-
                               yorumlama, örnek-  Canlıların ortak   tak özelliklerinin neler olduğu ile ilgili tüm
                               leme, sınıflama,
          Bilişsel  Anlama                       özelliklerini   görüşler ortaya atılarak daha farklı ve eğ-
                               özetleme, sonuç   irdeler.        lenceli öğrencinin aktif olduğu bir öğrenme
                               çıkarma, karşılaş-                ortamı sağlanmış olur.
                               tırma, açıklama.
                                                                 Örnek olay, canlıların ortak özelliklerini bir
                                                                 olay  veya  bir  hikaye  üzerinden  öğrencinin
                                                                 anlamasına  olanak  verir.  Öğrencinin  prob-
                                                                 lem çözme becerisi ve buluş yoluyla çözü-
                                                                 me ulaşması sağlanır.
                                                                 Tartışma yöntemi ile canlıların ortak özel-
                                                                 liklerine dair fikir alışverişi sağlanır.









      44
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51