Page 46 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 46
Öğretim Programı Okuryazarlığı
Alan Hedef (Kazanım) Kullanılabilecek Öğretim Yöntem-
Alan Açıklama
Basamağı Örneği Teknikleri
Anlatım yöntemi ile öğrencilere bilgiler su-
nularak canlıların yapısını oluşturan organik
ve inorganik bileşikler ile ilgili bilgileri tanı-
maları sağlanır.
Gösteri yöntemi ile görsel ve işitsel anlam-
da öğrencinin daha anlamlı öğrenmesine
katkıda bulunarak anlatım sürecini destek-
İlgili bilgiyi uzun Canlıların yapısını ler. Bu yöntem ile canlıların yapısını oluş-
süreli bellekten geri oluşturan organik turan organik ve inorganik bileşikleri hem
Bilişsel Hatırlama
getirme, tanıma ve ve inorganik bile- görsel hem de işitsel olarak birden fazla
anımsamadır. şikleri açıklar. duyu organına hitap ettiği için öğrencinin
daha kolay kavraması sağlanır.
Beyin fırtınası, değişik fikirlerin ortaya ko-
nulmasını destekler, böylece kısa sürede
çok sayıda farklı fikir üretilir. Beyin fırtına-
sı tekniği ile organik ve inorganik bileşikler
hakkında çok sayıdaki ilginç önerilerin kısa
sürede toplanması sağlanır.
Soru cevap, konu hakkında soru sorulup
cevapların değerlendirildiği süreçtir. Soru
cevap ile canlıların ortak özellikleri öğre-
nilirken soru sorma ve kendini ifade etme
becerileri de geliştirilir.
Beyin fırtınası, değişik fikirlerin ortaya ko-
nulmasını destekler, böylece kısa sürede
Anlam oluşturma, çok sayıda farklı fikir üretilir. Canlıların or-
yorumlama, örnek- Canlıların ortak tak özelliklerinin neler olduğu ile ilgili tüm
leme, sınıflama,
Bilişsel Anlama özelliklerini görüşler ortaya atılarak daha farklı ve eğ-
özetleme, sonuç irdeler. lenceli öğrencinin aktif olduğu bir öğrenme
çıkarma, karşılaş- ortamı sağlanmış olur.
tırma, açıklama.
Örnek olay, canlıların ortak özelliklerini bir
olay veya bir hikaye üzerinden öğrencinin
anlamasına olanak verir. Öğrencinin prob-
lem çözme becerisi ve buluş yoluyla çözü-
me ulaşması sağlanır.
Tartışma yöntemi ile canlıların ortak özel-
liklerine dair fikir alışverişi sağlanır.
44