Page 20 - Çevre ve İklim Değişikliği Etkinlik Kitabı
P. 20

ÇEVRE VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ
          OKURYAZARLIĞI



                                     Bilgi ve                                                Ders Dışı
                1.          Eleştirel   İletişim
            ETKİNLİK       Düşünce  Teknolojileri
                            Becerisi
                                     Becerisi                                                 Ders İçi
                                                                                    Bireysel
          Etkinliğin      SERA ETKİSİ                                             Etkinliğin   3 Ders Saati
          Adı                                                                     Süresi
                          Öğrencilerin sera etkisi sonucu ortam sıcaklığının arttığını, sera etkisine bireysel olarak
          Etkinliğin      hangi davranışlarının etki ettiğini fark edebilmesi ve karbon ayak izlerini hesaplayabil-
          Amacı
                          mesi.

          Yönerge 1: Aşağıdaki açıklamayı okuyunuz ve verilen deneyi işlem basamaklarını takip ederek yapınız.
          Etkinliğin Açıklaması: Güneşli bir günde bir seradaki sera camının güneş ışığının ve ısı enerjisinin bir kısmını içeri
          aldığını, bu ısının seranın içinde birikerek seranın içini ısıttığını hepimiz biliriz. Son birkaç yüzyılda insanlar odun,
          kömür, petrol, doğal gaz ve benzin gibi yakıtları daha fazla tüketmekte ve bu yakıtların yanması sonucu açığa
          çıkan karbondioksit gibi karbon içerikli gazlar atmosferde birikerek sera etkisine neden olmaktadır.

          Araç Gereç: Özdeş iki cam kavanoz, 4 su bardağı soğuk su, 10 buz küpü, bir adet şeffaf plastik torba, termometre
           •  İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alınız.
           •  Sera etkisi sonucu sıcaklığın değişimini tespit etmede kullanılacak araç ve gereçleri hazırlayınız.
           •  Her biri 2 bardak soğuk su içeren iki özdeş cam kavanoz alınız.

           •  Her kavanoza 5 buz küpü ekleyiniz.
           •  Özdeş kavanozlardan birisinin üzerini şeffaf plastik torba ile sarınız.
           •  Her iki kavanozu da bir saat güneşte bırakınız.
           •  Bir saat sonra her kavanozdaki suyun sıcaklığını ölçünüz.

           •  Plastik torba ile sarılı kavanozdaki suyun sıcaklığının ve diğer kavanozdaki suyun sıcaklığının ölçüm değer-
             lerini not ediniz ve karşılaştırınız.

           •  Yaptığınız deneyden elde ettiğiniz veriler üzerinden sera etkisinin çevresel etkileri hakkında bir değerlen-
             dirme yaparak aşağıda belirtilen alana çıkarımlarınızı yazınız.

          Sonuç:










          Yönerge 2: Bireysel karbon ayak izinizi hesaplamak için aşağıda verilen işlem basamaklarını takip ediniz.
           •  Aşağıda verilen linke genel ağ üzerinden bağlanınız.
                                                                                                     Linke
             https://yesilbiradim.com/?gclid=CjwKCAjwpKyYBhB7EiwAU2Hn2RldQNkWvC7AJeL-                ulaşmak
             8OLYDdPWrV0RNiCZamInrBU_GAeaJE6cqDlKyRoCVpIQAvD_BwE                                     için
                                                                                                     karekodu
                                                                                                     okutunuz.
           •  Açılan sayfada verilen bilgileri girerek karbon ayak izinizi hesaplayınız.
           •  Hesapladığınız karbon ayak izini arkadaşlarınızla karşılaştırınız ve sınıfınızdaki tüm öğrencilerin karbon
             ayak izini listeleyerek bu veriler üzerinden bir sütun grafik oluşturunuz.
           •  Verilen linki oluşturduğunuz sosyal medya sayfasında/grubunda paylaşarak sosyal medya sayfasının/gru-
             bunun üyelerinin de bu linkten karbon ayak izlerini hesaplamalarını ve paylaşmalarını isteyiniz.



           20
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25