Page 16 - Çevre ve İklim Değişikliği Etkinlik Kitabı
P. 16
ÇEVRE VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ
OKURYAZARLIĞI
1. Öz Yönetim İş Birliği Grup Ders Dışı
ETKİNLİK Becerisi Becerisi
Bireysel Ders İçi
Etkinliğin ENVANTER OLUŞTURUYORUM Etkinliğin 6 Ders Saati
Adı Süresi
Öğrencilerin yaşadıkları ortamdaki canlı türlerini ve bu canlıların karşılaştıkları tehlikeleri
Etkinliğin bir saha çalışması üzerinden deneyimleyerek yerinde gözlemleyebilmesi ve fark edebil-
Amacı
mesi.
Yönerge 1: Nuh’un gemisi veri tabanı uygulamasına (UBENİS) aşağıda verilen link üzerinden giriş Linke
yapınız ve bulunduğunuz ilin biyoçeşitlilik envanterlerini inceleyiniz. ulaşmak
için
https://nuhungemisi2.tarimorman.gov.tr/Content/Documents/il-il-envanter-kitabi-54-il.pdf karekodu
okutunuz.
Görsel 2.1: Nuh'un gemisi veri tabanı uygulamasının arayüzü
Yönerge 2: Bulunduğunuz bölgede belirleyeceğiniz bir alanın biyoçeşitlilik envanterini bir saha çalışması
üzerinden belirlemek için aşağıda verilen işlem basamaklarını takip ediniz.
• Saha çalışmasının takibini ve organizasyonu yapacak bir grup oluşturulur ve bu grup tarafından saha
çalışmasının planlaması yapılır.
• Yapacağınız saha çalışması etkinliğinin zamanı, planı ve şartları hazırlanan sergi köşesinde ve sosyal
medya sayfasında duyurulur.
• Gerekli araç gereçler temin edilir.
• Güvenlik önlemleri ve gerekli izinler alınır.
• Saha çalışması programının çizelgesi hazırlanır.
• Saha çalışmasında görev alacakların görev dağılımı yapılır.
• Çalışma grupları belirlenir ve saha çalışması yapılacak alan parsellenerek oluşturulan gruplara pay-
laştırılır.
• Altta verilen saha çalışması ile ilgili hususlar çalışma gruplarına iletilir.
» İlk önce sorumluluk alanınızda gözlem yapınız.
» Sorumluluk alanındaki canlıların fotoğrafları çekiniz ve bir kâğıda isimlerini not alınız.
» Belirlenen canlıların sıklık aralığını belirleyiniz (Çok nadir, oldukça fazla vb.).
• Çalışma gruplarının topladığı tüm veriler birleştirilerek dosyalanır.
• Dosyalanan tüm veriler düzenlenir ve sınıflandırılır.
• Düzenlenen veriler bulunduğunuz bölgenin ismini taşıyan bir envanter çalışması olarak hazırlanan sergi
köşesinde ve sosyal medya sayfasında paylaşılır.
16