Page 44 - Performans Görevi ve Proje Çalışması Öğretmen Klavuz Kitabı
P. 44
3
BÖLÜM
Rubrikler oluşturulurken bazı bileşenlerin diğerlerinden daha önemli olduğunu göstermek için bazı performanslar
farklı şekilde ağırlıklandırılabilir. Örneğin, Araştırma ve İçerik Kalitesi için yeterli bir performansa daha fazla puan
verilirken yazım ve dil bilgisi için yeterli performansa daha az puan verilebilir. Bu, bu proje için içerikle daha fazla
ilgilenildiğini ve dil bilgisine daha az önem verdiğinizi gösterir.
Tablo 14. Dereceli Puanlama Anahtarı Örneği-2 (Rubrik)
Düzey Tanımları Düzeyler
Sunucu net bir şekilde konuştu, sunum boyunca göz teması kurdu, ikiden fazla görsel
yardımcı (multimedya dâhil) kullandı, eller ceplerinde olmadan dik durdu, soruları ya- 5
nıtladı ve 5 dakikadan fazla konuştu.
Sunucu çoğu zaman net bir şekilde konuştu, notlara baktı ama çoğunlukla göz teması
kurdu, iki görsel araç kullandı (multimedya dâhil), çoğunlukla dik durdu, bir veya iki 4
soruyu yanıtladı ve 4-5 dakika konuştu.
Sunucu zamanın bir bölümünde net bir şekilde konuştu, çoğunlukla notlara baktı ancak
birkaç kez göz teması kurdu, iki görsel yardımcı kullandı (multimedya yok), zamanın bir 3
bölümünde dik durdu, bir soruyu yanıtladı ve 2-4 arası konuştu dakika.
Sunucu net konuşmadı, birkaç kez göz teması kurdu, bir görsel yardım kullandı (multi-
medya yok), birkaç kez eğildi veya ellerini ceplerine soktu, soruları cevaplamadı ve 1-2 2
dakika konuştu
Sunucuyu anlamak zordu, notlardan bakmıyordu, görsel yardımcıları yoktu, sunumun
çoğu için eğildi veya ellerini ceplerine koydu, soruları cevaplamadı ve 1 dakikadan az 1
konuştu.
Sunucu bir sunum hazırlamadı. 0
44