Page 45 - Performans Görevi ve Proje Çalışması Öğretmen Klavuz Kitabı
P. 45
3
BÖLÜM
Der puanlam anaht a z t yüz becer değ yar araçlar-
dır. Dereceli puanlama anahtarı geliştirilirken, bunlar da göz önünde bulundurulabilir:
Tablo 15. 21. Yüzyıl Becerileri
Öğrenme ve Yenilikçilik Dijital Okuryazarlık Kariyer ve Yaşam
• Eleştirel Düşünme ve Problem • Bilgi Okuryazarlığı • Esneklik ve Uyumluluk
Çözme • Medya Okuryazarlığı • Girişimcilik ve Öz Yönetim
• Yaratıcılık ve Yenilikçilik • Bilgi Teknolojileri Okuryazarlığı • Toplumsal ve Kültürlerarası Et-
• İş birliği Yapma kileşim
• İletişim Kurma • Yaratıcılık ve Güvenilirlik
• Liderlik ve Sorumluluk
Öğrenciyi Değerlendirmeye Dahil Etme-Öz Değerlendirme ve Akran Değerlendirmesi-
Öğrencilerden, belirlenen ölçme araçlarını kullanarak kendi projelerini ve süreç çalışmalarını veya akranlarının ça-
lışmalarını değerlendirmeleri ya da öğrenimleri hakkında daha açık uçlu bir öz değerlendirme yapmaları istenebilir.
Öğrencileri proje değerlendirmesine dahil etmek motivasyonu artırır, üst bilişi geliştirir ve kendi kendine öğrenmeyi
teşvik eder. Kendi performansları üzerinde düşünmeleri istenen öğrenciler, güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirmeyi
öğrenir ve en iyi sonuçları görmek için çabalarını neye odaklayacaklarını belirleyebilirler.
Öğrencilerden proje değerlendirme tablosunu kullanarak kendilerini değerlendirmelerini ve ek öz değerlendirme so-
rularını yanıtlamalarını isteyerek geri bildirim ve eleştiri vermeleri sağlanabilir. Açık uçlu bir öz değerlendirme, öğren-
cilerin değerlendirme tablosunda yer almayan, süreç sırasında meydana gelen öğrenmeleri paylaşmalarına olanak
tanır. Öğrencilere aşağıdakilere benzer sorular sorularak değerlendirme yapmaları istenebilir:
İçerik Bilgisi
Bu proje üzerinde çalışırken hangi yeni içeriği öğrendin?
Seni ne şaşırttı?
Konu hakkında başka ne bilmek isterdin?
İş Birliği ve Ekip Çalışması
Çalışmalarınız ve eylemleriniz ekibinizin başarısına nasıl katkıda bulundu?
Bir ekipte çalışmanın en zor yanı neydi?
Bir ekipte çalışmanın en iyi yanı neydi?
Teknoloji ve İletişim
Hangi yeni becerileri öğrendin?
Başka ne yapmayı öğrenmek istiyorsun?
Ayrıca öğrencilerden bir proje günlüğü veya çalışma günlüğü tutmaları da istenebilir. Proje günlükleri, unutulması
muhtemel önemli kazanımların, sonraki çalışmalar için tecrübe niteliğindeki sorunların ve çözümlerinin kayda geçme-
sini sağlayarak sonraki çalışmalara ışık tutar.
Değerlendirme aşamasında, akran değerlendirmesi de önemlidir. Öğrenciler beraber çalıştıkları grup arkadaşlarını
ya da nihai ürünün oluşturulması ve sunumu sırasında yazı, tasarım ve etkili iletişimi değerlendirebilirler. Öğrenci
değerlendirmelerinden elde edilen öz değerlendirme ve akran değerlendirme verileri, nihai değerlendirmede, öğrenci
performansının daha doğru değerlendirilmesine katkı sağlar.
45