Page 46 - Performans Görevi ve Proje Çalışması Öğretmen Klavuz Kitabı
P. 46

3
                                                 BÖLÜM




                  3.7  Proje Çalışmalarının Etkili Kullanımı İçin İlkeler


                      ■   Projenin konusu, öğretmen tarafından mutlaka onaylanmalıdır. Projenin konusu, öğrenci kapasitesinin
                          çok altında veya üstünde olmamalıdır.
                      ■   Projelerin tamamlanabilmesi için gerekli araç-gereçler hazırlanmalı ve öğrencilerin kullanımına sunul-
                          malıdır.
                      ■   Proje konuları, öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini ortaya çıkarmaya ve onları geliştirmeye yönelik olma-
                          lıdır.
                      ■   Projeler, hem sınıf içinde hem de sınıf dışında tamamlanabilecek şekilde esnek bir yapıda olmalıdır.
                      ■   Proje yapma sürecinde uyulması gereken kurallar, önceden belirlenmelidir. Grubun mutlu olacağı ve
                          verimli çalışabileceği bir ortam için “üyeler herkesin katılımını sağlamaya çalışmalı, tartışmalara ve
                          kararlara herkesin katkısının değerli olacağını kabul etmeli” gibi temel kurallar konulmalıdır.
                      ■   Projenin sağlıklı bir süreçte devam edebilmesi ve amacına ulaşması için gerçekçi bir plan yapmak ol-
                          dukça önemlidir. Bu sürece öğrenciler de dahil edilmelidir, nitekim etkinliklere karar verme
                          sürecinde söz sahibi olmak onların projeyi sahiplenmelerini sağlayacaktır.
                      ■   Öğrencilere yardımcı olacak ulaşılabilir kaynaklar ve materyaller hakkında bilgi verilmelidir.
                  3.8  Yeni Fikirler, Yeni Projeler


               Öğrenci sunumları bittiğinde ve müfredattaki bir sonraki konuya geçildiğinde, projenin başarısının bir öğrenme fırsatı
               olarak değerlendirilmesi gerektiği unutulmamalıdır. Her ürün tam bir başarı olmasa da süreç içerisinde birçok olumlu
               öğrenme gerçekleşmektedir. Öğrenme bir yolculuktur, bir varış noktası değildir. Bir projeyi kolaylaştırmak, bir rehber
               olarak hareket etmek ve öğrencilere sadece bilgiyi dağıtmak yerine nasıl öğreneceklerini göstermek, öğrencilerin yeni
               fikirlere, bilgilere ve problemlere nasıl yaklaşabileceklerinin bir modelini gösterir. Öğrencilere üstbiliş ve öz yönelim
               becerileri kazandırmak, müfredatın tüm alanlarında ve sınıfın dışına çıkarak yaşamın tüm alanlarında öğrenmelerini
               geliştirmeye yardımcı olacaktır.










































           46
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50