Page 61 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme
P. 61
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 12
DERS FELSEFE
SINIF 10
ÜNİTE Felsefenin Temel Konuları ve Problemleri
KONU Bilgi Felsefesi
KAZANIM 10.3.2. Bilgi felsefesinin konusunu ve problemlerini açıklar.
Kazanım Açıklaması a) “Doğru bilgi mümkün müdür?", "Bilginin kaynağı nedir?", "Bilginin sınırları ve
doğru bilginin ölçütleri nelerdir?” problemlerinden hareketle bilgi felsefesinin konu-
su kısaca açıklanır.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN Öğrencinin, verilen bilgilerden doğru seçimleri yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
puan alabilmesi için 2. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
2. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 4.
önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 2. çıkışa
DEĞERLENDİRME ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.
Örnek 2:
7. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve
3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 7.
önermeye ulaşmıştır. 7. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 7. çıkışa
ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 1 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Bilgi Felsefesinin Konusu ve Problemleri ” konu-
sunu tekrar çalışmaları önerilir.
Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
GERİ BİLDİRİM meydana gelen eksik veya yanlış değerlendirmeler ve kavram yanılgıları ortaya
konularak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması, konunun birlikte
yeniden sınıfta ana hatlarıyla tekrar edilmesi önerilir.
61