Page 78 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme
P. 78
FELSEFE SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 19
DERS FELSEFE
SINIF 10
ÜNİTE Felsefi Okuma ve Yazma
KONU Felsefi Metin Analizi
KAZANIM 10.4.1. Felsefi bir metni analiz eder.
Kazanım Açıklaması Felsefi bir metin örneğinde; “Metinde hangi felsefi kavramlar geçmektedir?”, “Me-
tinde hangi felsefi problem veya problemler ele alınmaktadır?”, “Felsefi probleme
veya problemlere filozofun bakış açısı nasıldır?”, “Kullanılan kavramlar ve savu-
nulan görüşler, güncel sorunların anlaşılması ve çözümlenmesi için nasıl bir katkı
sunabilir?” soruları yoluyla analiz ve değerlendirme yapılması sağlanır.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Analiz
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN Öğrencinin, analizini yapmasını istediğimiz metin ile ilgili verilen önermelerden
BEKLENEN doğru seçimleri yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
puan alabilmesi için 3. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
3. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 5.
önermeye ulaşmıştır. 5. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 3. çıkışa
DEĞERLENDİRME ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.
Örnek 2:
7. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve
3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 7.
önermeye ulaşmıştır. 7. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 7. çıkışa
ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 1 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin metni daha dikkatli okuması ve “Felsefi Metin
Analizi ” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
GERİ BİLDİRİM meydana gelen eksik veya yanlış okumalar, değerlendirmeler ve kavram yanılgı-
ları ortaya konularak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması, metnin
analizinin sınıfta birlikte yeniden analiz edilmesi önerilir.
78