Page 78 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme
P. 78

FELSEFE             SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




                SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 19



            DERS                     FELSEFE

            SINIF                    10

            ÜNİTE                    Felsefi Okuma ve Yazma

            KONU                     Felsefi Metin Analizi

            KAZANIM                  10.4.1. Felsefi bir metni analiz eder.

            Kazanım Açıklaması       Felsefi bir metin örneğinde; “Metinde hangi felsefi kavramlar geçmektedir?”, “Me-
                                     tinde hangi felsefi problem veya problemler ele alınmaktadır?”, “Felsefi probleme
                                     veya problemlere filozofun bakış açısı nasıldır?”, “Kullanılan kavramlar ve savu-
                                     nulan görüşler, güncel sorunların anlaşılması ve çözümlenmesi için nasıl bir katkı
                                     sunabilir?” soruları yoluyla analiz ve değerlendirme yapılması sağlanır.

            KAZANIMIN
            BİLİŞSEL DÜZEYİ          Analiz


            ÖNERİLEN SÜRE            15 Dakika


            ÖLÇME ARACI              Tanılayıcı Dallanmış Ağaç


            ÖĞRENCİDEN               Öğrencinin,  analizini  yapmasını  istediğimiz  metin  ile  ilgili  verilen  önermelerden
            BEKLENEN                 doğru seçimleri yapması beklenir.


                                     Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
                                     puan alabilmesi için 3. çıkışa ulaşması gerekmektedir.

                                     Örnek 1:
                                     3. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
                                     2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 5.
                                     önermeye ulaşmıştır. 5. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 3. çıkışa
            DEĞERLENDİRME            ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.

                                     Örnek 2:
                                     7. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve
                                     3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 7.
                                     önermeye ulaşmıştır. 7. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 7. çıkışa
                                     ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 1 puan almıştır.


                                     Yanlış  çıkışa  ulaşan  öğrencilerin  metni  daha  dikkatli  okuması  ve  “Felsefi  Metin
                                     Analizi ” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
                                     Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
            GERİ BİLDİRİM            meydana gelen eksik veya yanlış okumalar, değerlendirmeler ve kavram yanılgı-
                                     ları ortaya konularak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması, metnin
                                     analizinin sınıfta birlikte yeniden analiz edilmesi önerilir.






        78
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83