Page 79 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme
P. 79
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 19
TANILAYICI DALLANMIŞ AĞAÇ
FELSEFİ METİN ANALİZİ
Aşağıda, verilen metin ile ilgili Doğru (D) / Yanlış (Y) önermeleri içeren tanılayıcı dallanmış ağaç verilmiştir. Veri-
len önermenin doğru olduğunu düşünüyorsanız (D) seçeneğini, yanlış olduğunu düşünüyorsanız (Y) seçeneğini
seçmeniz gerekmektedir. İlk önermeden başlayarak yapacağınız Doğru (D) / Yanlış (Y) seçimleriyle, sekiz farklı
çıkış noktasından birine ulaşabileceksiniz.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir uygun seçime (Doğru (D) veya Yanlış (Y)) 1 puan verilecektir.
Alabileceğiniz en yüksek puan 3’tür.
Mizah gözü olan, çelişkileri yakalar. Tutarlılığı sorgular. (Hakikate "tutarlılıktır" diyenlere du-
yururum!)
Yanlışları sezmeye yardım eder. Köreltici alışkanlıkları, temeli olmayan görüşleri, böbürlen-
meleri, insanca zayıflıkları kavramayı kolaylaştırır.
Yaratıcı ortamın "yumuşaklığını", "komik" gibi görünen tuhaflıkları konu edindiği için araştır-
dığımız konuyu farklı açılardan görmemizi sağlayabilir.
Eksik yanlarımızı, özürlerimizi, sınırlarımızı gösterebilir bize. Eleştiri ruhu getirir. Düşündürür.
Hakikat denen şeyin komik olabileceği kimsenin aklına gelmiyor mu? Gerçeği araştıranlar
neden hep "ciddi" seçenekler üstünde duruyorlar.
Ciddiyeti gereğinden çok ciddiye almanın gülünçlüğünü sezenler, mizahın gücüyle destek-
lenmiş ciddi bir yaşama çabasını anlayabilirler. Ciddi mizah: mizahi ciddiyet.
Ahmet İNAM, Düşten Düşünceye
79