Page 23 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 23
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
3. SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEKLERİNİN YAPISI
Hazırlanan rehber kitaplarda sınıf içi değerlendirme örnekleri iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm, öğret-
men sayfasıdır ve sınıf içi değerlendirme örneğinin nasıl kullanılması ile puanlanması gerektiği konularında
öğretmene rehberlik etmektedir. Ikinci bölüm ise öğrenci sayfasıdır ve öğrencilere verilmek üzere hazırlanmış
sınıf içi değerlendirme örneğini içermektedir. Bu sınıf içi değerlendirme örnekleri, örneğin yönergesi ve değer-
lendirilmesinde kullanılacak puanlama araçlarından oluşmaktadır.
I. BÖLÜM - ÖĞRETMEN SAYFASI
Bu görselin bulunduğu
sayfalar ölçme aracıyla ilgili
öğretmene bilgi vermektedir.
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 1
Kazanımın bilişsel düzeyi DERS MATEMATİK
Bloom Taksonomisi esas
SINIF 9
alınarak belirlenmiştir.
Bazı örneklerde bilişsel ÖĞRENME ALANI Sayılar ve Cebir
düzey belirlemede kaza-
ALT ÖĞRENME ALANI Mantık
nımın açıklaması esas
alınmıştır. KONU Önermeler ve Bileşik Önermeler
9.1.1.2. Bileşik önermeyi örneklerle açıklar, ‘‘ve, veya, ya da’’ bağlaçları ile kurulan
KAZANIM bileşik önermelerin özelliklerini ve De Morgan kurallarını doğruluk tablosu kulla-
narak gösterir.
Önerilen süre tahmini
KAZANIMIN
olarak verilmiştir. Öğren- BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
cilerin düzeyine ve sınıf
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ortamına göre bu süre
öğretmen tarafından azal- ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
tılabilir veya arttırılabilir.
ÖĞRENCİDEN Öğrenciden, bileşik önermelerle ilgili verilen denkliklerden doğru seçimleri yapması
BEKLENEN beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
puan alabilmesi için 2. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Kazanımı ölçmek için
kullanılan ölçme aracını Örnek 1:
2. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. denklikte (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 2.
göstermektedir. denkliğe ulaşmıştır. 2. denklikte (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 4. denkliğe
ulaşmıştır. 4. denklikte (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci 3
DEĞERLENDİRME
doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.
Örnek 2:
7. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. denklikte (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 3.
denkliğe ulaşmıştır. 3. denklikte (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 7. denkliğe
ulaşmıştır. 7. denklikte (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci
Bu bölümde, kullanılan 1 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 1 puan almıştır.
ölçme aracında değerlen-
dirmenin nasıl yapılması Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Önermeler ve Bileşik Önermeler” konusunu tek-
gerektiği gösterilmektedir. rar çalışmaları önerilir.
Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
GERİ BİLDİRİM
meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.
Bu bölümde, öğrencilere
verilebilecek geri bildirim
örnekleri gösterilmektedir.
Öğrencilerin performans-
larına bağlı olarak öğrenci
bazlı farklı geri bildirimler
verilebilir.
23