Page 23 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 23

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                3. SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEKLERİNİN YAPISI




                Hazırlanan rehber kitaplarda sınıf içi değerlendirme örnekleri iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm, öğret-
                men sayfasıdır ve sınıf içi değerlendirme örneğinin nasıl kullanılması ile puanlanması gerektiği konularında
                öğretmene rehberlik etmektedir. Ikinci bölüm ise öğrenci sayfasıdır ve öğrencilere verilmek üzere hazırlanmış
                sınıf içi değerlendirme örneğini içermektedir. Bu sınıf içi değerlendirme örnekleri, örneğin yönergesi ve değer-
                lendirilmesinde kullanılacak puanlama araçlarından oluşmaktadır.

                                                I. BÖLÜM - ÖĞRETMEN SAYFASI
                                                                               Bu görselin bulunduğu
                                                                               sayfalar ölçme aracıyla ilgili
                                                                               öğretmene bilgi vermektedir.




                                           SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 1

                 Kazanımın bilişsel düzeyi   DERS        MATEMATİK
                 Bloom Taksonomisi esas
                                         SINIF           9
                 alınarak belirlenmiştir.
                 Bazı örneklerde bilişsel   ÖĞRENME ALANI  Sayılar ve Cebir
                 düzey belirlemede kaza-
                                         ALT ÖĞRENME ALANI  Mantık
                 nımın açıklaması esas
                 alınmıştır.             KONU            Önermeler ve Bileşik Önermeler

                                                         9.1.1.2. Bileşik önermeyi örneklerle açıklar, ‘‘ve, veya, ya da’’ bağlaçları ile kurulan
                                         KAZANIM         bileşik önermelerin özelliklerini ve De Morgan kurallarını doğruluk tablosu kulla-
                                                         narak gösterir.
                 Önerilen süre tahmini
                                         KAZANIMIN
                 olarak verilmiştir. Öğren-  BİLİŞSEL DÜZEYİ  Anlama
                 cilerin düzeyine ve sınıf
                                         ÖNERİLEN SÜRE   15 Dakika
                 ortamına göre bu süre
                 öğretmen tarafından azal-  ÖLÇME ARACI  Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
                 tılabilir veya arttırılabilir.
                                         ÖĞRENCİDEN      Öğrenciden, bileşik önermelerle ilgili verilen denkliklerden doğru seçimleri yapması
                                         BEKLENEN        beklenir.

                                                         Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
                                                         puan alabilmesi için 2. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
                 Kazanımı ölçmek için
                 kullanılan ölçme aracını                Örnek 1:
                                                         2. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. denklikte (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 2.
                 göstermektedir.                         denkliğe ulaşmıştır. 2. denklikte (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 4. denkliğe
                                                         ulaşmıştır. 4. denklikte (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci 3
                                         DEĞERLENDİRME
                                                         doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.
                                                         Örnek 2:
                                                         7. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. denklikte (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 3.
                                                         denkliğe ulaşmıştır. 3. denklikte (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 7. denkliğe
                                                         ulaşmıştır. 7. denklikte (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci
                 Bu bölümde, kullanılan                  1 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 1 puan almıştır.
                 ölçme aracında değerlen-
                 dirmenin nasıl yapılması                Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Önermeler ve Bileşik Önermeler” konusunu tek-
                 gerektiği gösterilmektedir.             rar çalışmaları önerilir.
                                                         Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
                                         GERİ BİLDİRİM
                                                         meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
                                                         rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.
                 Bu bölümde, öğrencilere
                 verilebilecek geri bildirim
                 örnekleri gösterilmektedir.
                 Öğrencilerin performans-
                 larına bağlı olarak öğrenci
                 bazlı farklı geri bildirimler
                 verilebilir.
                                                                                                              23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28