Page 27 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 27
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 1
DERS MATEMATİK
SINIF 9
ÖĞRENME ALANI Sayılar ve Cebir
ALT ÖĞRENME ALANI Mantık
KONU Önermeler ve Bileşik Önermeler
9.1.1.2. Bileşik önermeyi örneklerle açıklar, ‘‘ve, veya, ya da’’ bağlaçları ile kurulan
KAZANIM bileşik önermelerin özelliklerini ve De Morgan kurallarını doğruluk tablosu kullana-
rak gösterir.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN Öğrenciden, bileşik önermelerle ilgili verilen denkliklerden doğru seçimleri yapması
BEKLENEN beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
puan alabilmesi için 2. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
2. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. denklikte (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 2.
denkliğe ulaşmıştır. 2. denklikte (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 4. denkliğe
ulaşmıştır. 4. denklikte (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci 3
DEĞERLENDİRME
doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.
Örnek 2:
7. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. denklikte (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 3.
denkliğe ulaşmıştır. 3. denklikte (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 7. denkliğe
ulaşmıştır. 7. denklikte (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci
1 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 1 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Önermeler ve Bileşik Önermeler” konusunu tek-
rar çalışmaları önerilir.
Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
GERİ BİLDİRİM
meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.
27