Page 29 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 29
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 2
DERS MATEMATİK
SINIF 9
ÖĞRENME ALANI Sayılar ve Cebir
ALT ÖĞRENME ALANI Mantık
KONU Önermeler ve Bileşik Önermeler
9.1.1.2. Bileşik önermeyi örneklerle açıklar, ‘‘ve, veya, ya da’’ bağlaçları ile kurulan
KAZANIM bileşik önermelerin özelliklerini ve De Morgan kurallarını doğruluk tablosu kullana-
rak gösterir.
KAZANIMIN Anlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 20 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencinin “ve, veya, ya da” bağlaçları ile kurulan bileşik önermelerin doğruluk
ÖĞRENCİDEN değerlerinden yola çıkarak, bileşik önermeyi oluşturan önermelerin doğruluk de-
BEKLENEN
ğerlerini bulması beklenir.
Doğru Cevaplar
I. 3, 5 ve 9 II. 2 ve 4 III. 1, 7 ve 8 IV. 6
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için “3, 5 ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda,
C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı, C3= Yanlış
seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre
C1 = 3, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
3 0
Formül: (C1 : C2)-(C3 : C4) = - = 1 olacaktır.
3 6
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
mektedir.
.
DEĞERLENDİRME (1+1) 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci II. soru için “2, 6 ve 8” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda, C1 = 1, C2 = 2, C3 = 2 ve C4 = 7’dir.
1 2 3
(C1 : C2)-(C3 : C4) = - = olacaktır.
2 7 14
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 6 öğrencinin aldığı
puanı göstermektedir.
Örnek 3:
Öğrenci IV. soru için “1, 7, 8 ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda, C1 = 0, C2 = 1, C3 = 4 ve C4 = 8’dir.
0 4 1
(C1 : C2)-(C3 : C4) = - = - olacaktır.
1 8 2
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 2,5 öğrencinin aldığı
puanı göstermektedir.
Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Önermeler ve Bileşik Önermeler” konusunu tek-
rar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Önermeler ve Bi-
leşik Önermeler” konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini ve kavram yanıl-
gılarını gidermesi önerilir.
29