Page 29 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 29

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 2




              DERS                     MATEMATİK
              SINIF                    9

              ÖĞRENME ALANI            Sayılar ve Cebir
              ALT ÖĞRENME ALANI        Mantık
              KONU                     Önermeler ve Bileşik Önermeler
                                       9.1.1.2. Bileşik önermeyi örneklerle açıklar, ‘‘ve, veya, ya da’’ bağlaçları ile kurulan
              KAZANIM                  bileşik önermelerin özelliklerini ve De Morgan kurallarını doğruluk tablosu kullana-
                                       rak gösterir.
              KAZANIMIN                Anlama
              BİLİŞSEL DÜZEYİ

              ÖNERİLEN SÜRE            20 Dakika
              ÖLÇME ARACI              Yapılandırılmış Grid
                                       Öğrencinin “ve, veya, ya da” bağlaçları ile kurulan bileşik önermelerin doğruluk
              ÖĞRENCİDEN               değerlerinden yola çıkarak, bileşik önermeyi oluşturan önermelerin doğruluk de-
              BEKLENEN
                                       ğerlerini bulması beklenir.
                                       Doğru Cevaplar
                                       I.  3, 5 ve 9          II. 2 ve 4          III. 1, 7 ve 8           IV. 6
                                       Örnek 1:
                                       Öğrenci I. soru için “3, 5 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                                       Bu durumda,
                                       C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı, C3= Yanlış
                                       seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre
                                       C1 = 3, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
                                                                   3   0
                                       Formül: (C1 : C2)-(C3 : C4) =   -   = 1   olacaktır.
                                                                   3   6
                                       Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
                                       eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
                                       mektedir.
                                            .
              DEĞERLENDİRME            (1+1)   5 = 10 puan
                                       Örnek 2:
                                       Öğrenci II. soru için “2, 6 ve 8” cevabını vermiş olsun.
                                       Bu durumda, C1 = 1, C2 = 2, C3 = 2 ve C4 = 7’dir.
                                                           1    2     3
                                       (C1 : C2)-(C3 : C4) =   -     =       olacaktır.
                                                           2    7    14
                                       Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 6 öğrencinin aldığı
                                       puanı göstermektedir.
                                       Örnek 3:
                                       Öğrenci IV. soru için “1, 7, 8 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                                       Bu durumda, C1 = 0, C2 = 1, C3 = 4 ve C4 = 8’dir.
                                                           0    4      1
                                       (C1 : C2)-(C3 : C4) =    -     = -  olacaktır.
                                                           1    8      2
                                       Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 2,5 öğrencinin aldığı
                                       puanı göstermektedir.
                                       Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Önermeler ve Bileşik Önermeler” konusunu tek-
                                       rar çalışmaları önerilir.
              GERİ BİLDİRİM            Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Önermeler ve Bi-
                                       leşik Önermeler” konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini ve kavram yanıl-
                                       gılarını gidermesi önerilir.

                                                                                                              29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34