Page 31 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 31

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3



             DERS                     MATEMATİK

             SINIF                    9


             ÖĞRENME ALANI            Sayılar ve Cebir

             ALT ÖĞRENME ALANI        Mantık


             KONU                     Önermeler ve Bileşik Önermeler
             KAZANIM                  9.1.1.3. Koşullu önermeyi ve iki yönlü koşullu önermeyi açıklar.

             KAZANIMIN                Anlama
             BİLİŞSEL DÜZEYİ

             ÖNERİLEN SÜRE            10 dakika


             ÖLÇME ARACI              Tanılayıcı Dallanmış Ağaç


             ÖĞRENCİDEN               Koşullu önermeler ve iki yönlü koşullu önermeler ile ilgili verilen ifadelerden öğren-
             BEKLENEN                 cinin doğru seçimleri yapması beklenir.

                                      Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.

                                      Öğrencinin 3 tam puan alabilmesi için 5. çıkışa ulaşması gerekmektedir.


                                      Örnek 1:
                                      5. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. ifade için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 3.
                                      ifadeye ulaşmıştır. 3. ifade için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 6. ifadeye
                                      ulaşmıştır. 6. ifade için ise (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda öğ-
             DEĞERLENDİRME
                                      renci 3 doğru seçim yaparak doğru çıkış olan 5. çıkışa ulaşmış ve 3 puan almıştır.

                                      Örnek 2:
                                      7. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. ifade için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 3.
                                      ifadeye ulaşmıştır. 3. ifade için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 7. ifadeye
                                      ulaşmıştır. 7. ifade için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci
                                      1 doğru, 2 yanlış seçim yaparak 7. çıkışa ulaşmış ve 1 puan almıştır.


                                      Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Koşullu Önermeler ve İki Yönlü Koşullu Önerme-
                                      ler” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.

             GERİ BİLDİRİM            Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
                                      meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
                                      rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.














                                                                                                              31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36