Page 31 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 31
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3
DERS MATEMATİK
SINIF 9
ÖĞRENME ALANI Sayılar ve Cebir
ALT ÖĞRENME ALANI Mantık
KONU Önermeler ve Bileşik Önermeler
KAZANIM 9.1.1.3. Koşullu önermeyi ve iki yönlü koşullu önermeyi açıklar.
KAZANIMIN Anlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 10 dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN Koşullu önermeler ve iki yönlü koşullu önermeler ile ilgili verilen ifadelerden öğren-
BEKLENEN cinin doğru seçimleri yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.
Öğrencinin 3 tam puan alabilmesi için 5. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
5. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. ifade için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 3.
ifadeye ulaşmıştır. 3. ifade için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 6. ifadeye
ulaşmıştır. 6. ifade için ise (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda öğ-
DEĞERLENDİRME
renci 3 doğru seçim yaparak doğru çıkış olan 5. çıkışa ulaşmış ve 3 puan almıştır.
Örnek 2:
7. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. ifade için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 3.
ifadeye ulaşmıştır. 3. ifade için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 7. ifadeye
ulaşmıştır. 7. ifade için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci
1 doğru, 2 yanlış seçim yaparak 7. çıkışa ulaşmış ve 1 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Koşullu Önermeler ve İki Yönlü Koşullu Önerme-
ler” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.
31