Page 36 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 36
MATEMATİK SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5
DERS MATEMATİK
SINIF 9
ÖĞRENME ALANI Sayılar ve Cebir
ALT ÖĞRENME ALANI Kümeler
KONU Kümelerde Temel Kavramlar
KAZANIM 9.2.1.1. Kümeler ile ilgili temel kavramlar hatırlatılır.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Hatırlama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Kelime İlişkilendirme Testi
Öğrencinin “Küme” kavramı ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kavram-
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN ları yazması, yazdığı bu kelime veya kavramları küme ile birlikte kullanarak anlamlı
cümleler kurması beklenir.
I. Bölüm: Öğrencinin küme ile ilişkili ürettiği her bir kelime veya
kavram için 1 puan verilir.
Örnek: “Boş küme”
DEĞERLENDİRME
II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
Örnek: “Elemanı olmayan kümeye boş küme denir.”
Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda: Öğrencilerin hazır
bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim süre-
cinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
GERİ BİLDİRİM Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda: Değerlendir-
me sonunda yeterli sayıda kelime yazmayan ve anlamlı cümle kurmayan öğren-
cilerin kümelerde temel kavramları tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf genelinde öğ-
renme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun tekrar
edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.
36