Page 36 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 36

MATEMATİK           SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5



          DERS                      MATEMATİK

          SINIF                     9


          ÖĞRENME ALANI             Sayılar ve Cebir

          ALT ÖĞRENME ALANI         Kümeler


          KONU                      Kümelerde Temel Kavramlar

          KAZANIM                   9.2.1.1. Kümeler ile ilgili temel kavramlar hatırlatılır.

          KAZANIMIN
          BİLİŞSEL DÜZEYİ           Hatırlama

          ÖNERİLEN SÜRE             10 Dakika

          ÖLÇME ARACI               Kelime İlişkilendirme Testi

                                    Öğrencinin “Küme” kavramı ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kavram-
          ÖĞRENCİDEN
          BEKLENEN                  ları yazması, yazdığı bu kelime veya kavramları küme ile birlikte kullanarak anlamlı
                                    cümleler kurması beklenir.

                                    I. Bölüm: Öğrencinin küme ile ilişkili ürettiği her bir kelime veya
                                               kavram için 1 puan verilir.


                                    Örnek: “Boş küme”
          DEĞERLENDİRME
                                    II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.

                                    Örnek: “Elemanı olmayan kümeye boş küme denir.”


                                    Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
                                    zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda: Öğrencilerin hazır
                                    bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim süre-
                                    cinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.



          GERİ BİLDİRİM             Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda: Değerlendir-
                                    me sonunda yeterli sayıda kelime yazmayan ve anlamlı cümle kurmayan öğren-
                                    cilerin kümelerde temel kavramları tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf genelinde öğ-
                                    renme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun tekrar
                                    edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.
















        36
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41