Page 40 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 40
MATEMATİK SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 7
DERS MATEMATİK
SINIF 9
ÖĞRENME ALANI Sayılar ve Cebir
ALT ÖĞRENME ALANI Kümeler
KONU Kümelerde İşlemler
KAZANIM 9.2.2.1. Kümelerde birleşim, kesişim, fark, tümleme işlemleri yardımıyla problemler çözer.
Kazanım Açıklaması a. Kümelerin birleşim, kesişim, fark ve tümleme işlemlerinin özellikleri verilir.
d. Gerçek hayat problemlerine yer verilir.
KAZANIMIN Uygulama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Çalışma Kâğıdı
Öğrencinin;
• Verilen elemanlardan oluşan kümeleri yazması,
ÖĞRENCİDEN • Tabloda verilen birleşim, kesişim ve fark işlemlerini kullanarak istenilen küme-
BEKLENEN leri bulması,
• Bulduğu kümelere uygun Venn Şeması çizmesi beklenmektedir.
Her doğru cevap 1 puandır.
I. Soru: Verilen kümeleri uygun Venn şeması ile göstermek 5 puandır.
DEĞERLENDİRME II. Soru:
Verilen bilgileri sağlayacak şekilde hangi yiyecekten & 2 puan,
hangi malzemelerin çıkarılacağı & 2 puan
olmak üzere toplam 4 puandır.
Pudingten; un, nişasta ve vanilyadan herhangi ikisi çıkarılmalıdır.
III. Soru:
1. Satır: Un, kakao, nişasta, vanilya, yumurta, tereyağı & 6 puan
2. Satır: Un, yumurta, nişasta,vanilya, tereyağı & 5 puan
3. Satır: Un, kakao, nişasta, vanilya, süt, şeker, yumurta,
tereyağı & 8 puan
4. Satır: Un, nişasta, vanilya & 3 puan
olmak üzere toplam 22 puandır.
Öğrencilerin yazdığı cevaplara göre kümelerde yapılan işlemler hakkında eksik
GERİ BİLDİRİM
öğrenmeleri tespit edilen öğrencilerin bu konuyu tekrar çalışmaları önerilir.
40