Page 42 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 42
MATEMATİK SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 8
DERS MATEMATİK
SINIF 9
ÖĞRENME ALANI Sayılar ve Cebir
ALT ÖĞRENME ALANI Kümeler
KONU Kümelerde İşlemler
KAZANIM 9.2.2.1. Kümelerde birleşim, kesişim, fark, tümleme işlemleri yardımıyla problemler
çözer.
Kazanım Açıklaması a. Kümelerin birleşim, kesişim, fark ve tümleme işlemlerinin özellikleri verilir.
KAZANIMIN Uygulama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencinin küme işlemlerini içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk numaralarını kul-
ÖĞRENCİDEN lanarak kutucuklarda yazan kümelerin hangilerinin birbirine eşit olduğunu bulması
BEKLENEN
beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 4, 8, 10 ve 16 II. 2, 12 ve 15 III. 1, 3, 5 ve 13 IV. 6, 7, 9, 11 ve 14
Örnek 1:
Öğrenci 1. soru için “4, 8, 10 ve 16” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 4, C2 = 4, C3 = 0 ve C4 = 12’dir.
4
Formül: (C1 : C2)-(C3 : C4) = - 0 = 1 olacaktır.
4 12
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
mektedir.
(1+1) · 5 = 10 puan
Örnek 2:
DEĞERLENDİRME Öğrenci 3. soru için “5 ve 13” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 4, C3 = 0 ve C4 = 12’dir.
1
(C1 : C2)-(C3 : C4) = 2 - 0 = olacaktır.
4 12 2
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 7,5 öğrencinin aldığı
puanı göstermektedir.
Örnek 3:
Öğrenci 4. soru için “7, 8, 9 ve 11” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 3, C2 = 5, C3 = 1 ve C4 = 11’dir.
3
(C1 : C2)-(C3 : C4) = - 1 = 28 olacaktır.
5 11 55
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 7,5 öğrencinin aldığı
puanı göstermektedir.
Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Kümelerde İşlemler” konusunu tekrar ça-
lışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Kümelerde İş-
lemler” konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini ve kavram yanılgılarını
gidermesi önerilir.
42