Page 42 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 42

MATEMATİK           SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 8



          DERS                      MATEMATİK
          SINIF                     9
          ÖĞRENME ALANI             Sayılar ve Cebir

          ALT ÖĞRENME ALANI         Kümeler
          KONU                      Kümelerde İşlemler
          KAZANIM                   9.2.2.1. Kümelerde birleşim, kesişim, fark, tümleme işlemleri yardımıyla    problemler
                                    çözer.
          Kazanım Açıklaması        a. Kümelerin birleşim, kesişim, fark ve tümleme işlemlerinin özellikleri verilir.

          KAZANIMIN                 Uygulama
          BİLİŞSEL DÜZEYİ
          ÖNERİLEN SÜRE             15 Dakika
          ÖLÇME ARACI               Yapılandırılmış Grid
                                    Öğrencinin küme işlemlerini içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk numaralarını kul-
          ÖĞRENCİDEN                lanarak kutucuklarda yazan kümelerin hangilerinin birbirine eşit olduğunu bulması
          BEKLENEN
                                    beklenir.
                                    Doğru Cevaplar:
                                      I. 4, 8, 10 ve 16         II. 2, 12 ve 15         III. 1, 3, 5 ve 13         IV. 6, 7, 9, 11 ve 14
                                    Örnek 1:
                                    Öğrenci 1. soru için “4, 8, 10 ve 16” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = 4, C2 = 4, C3 = 0 ve C4 = 12’dir.
                                                                4
                                    Formül: (C1 : C2)-(C3 : C4) =  -  0   = 1 olacaktır.
                                                                4  12
                                    Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
                                    eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
                                    mektedir.
                                    (1+1) · 5 = 10 puan

                                    Örnek 2:
          DEĞERLENDİRME             Öğrenci 3. soru için “5 ve 13” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = 2, C2 = 4, C3 =  0 ve C4 = 12’dir.
                                                                1
                                    (C1 : C2)-(C3 : C4) =   2  -  0  =   olacaktır.
                                                        4  12   2
                                    Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 7,5 öğrencinin aldığı
                                    puanı göstermektedir.

                                    Örnek 3:
                                    Öğrenci 4. soru için “7, 8, 9 ve 11” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = 3, C2 = 5, C3 = 1 ve C4 = 11’dir.
                                                        3
                                    (C1 : C2)-(C3 : C4) =  -  1  =   28   olacaktır.
                                                        5  11   55
                                    Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 7,5 öğrencinin aldığı
                                    puanı göstermektedir.
                                    Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Kümelerde İşlemler” konusunu tekrar ça-
                                    lışmaları önerilir.
          GERİ BİLDİRİM             Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Kümelerde İş-
                                    lemler”  konusunu  tekrar  etmesi,  öğrenme  eksikliklerini  ve  kavram  yanılgılarını
                                    gidermesi önerilir.

        42
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47