Page 44 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 44

MATEMATİK           SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9



          DERS                      MATEMATİK

          SINIF                     9


          ÖĞRENME ALANI             Sayılar ve Cebir

          ALT ÖĞRENME ALANI         Denklemler ve Eşitsizlikler

          KONU                      Sayı Kümeleri

          KAZANIM                   9.3.1.1. Sayı kümelerini birbiriyle ilişkilendirir.
          Kazanım Açıklaması        c. Gerçek sayılar kümesinde toplama ve çarpma işlemlerinin özellikleri üzerinde
                                      durulur.
          KAZANIMIN
          BİLİŞSEL DÜZEYİ           Anlama

          ÖNERİLEN SÜRE             20 dakika

          ÖLÇME ARACI               Tanılayıcı Dallanmış Ağaç


          ÖĞRENCİDEN                Gerçek sayılar kümesinde toplama ve çarpma işlemlerinin özellikleri ile ilgili verilen
          BEKLENEN                  önermelerden öğrencinin doğru seçimleri yapması beklenir.



                                    Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.
                                    Öğrencinin 3 tam puan alabilmesi için 4. çıkışa ulaşması gerekmektedir.

                                    Örnek 1:
                                    4. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
                                    2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 5.
                                    önermeye ulaşmıştır. 5. önerme için ise (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu
                                    durumda öğrenci 3 doğru seçim yaparak doğru çıkış olan 4. çıkışa ulaşmış ve 3
          DEĞERLENDİRME
                                    puan almıştır.

                                    Örnek 2:
                                    2. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 2.
                                    önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 4. öner-
                                    meye ulaşmıştır. 4. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmıştır. Bu durumda
                                    öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim yaparak 2. çıkışa ulaşmış ve 1 puan almıştır.






                                    Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Gerçek Sayılar Kümesinde Toplama ve Çarpma
                                    İşlemlerinin Özellikleri” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.


          GERİ BİLDİRİM             Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
                                    meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
                                    rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.





        44
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49