Page 44 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 44
MATEMATİK SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9
DERS MATEMATİK
SINIF 9
ÖĞRENME ALANI Sayılar ve Cebir
ALT ÖĞRENME ALANI Denklemler ve Eşitsizlikler
KONU Sayı Kümeleri
KAZANIM 9.3.1.1. Sayı kümelerini birbiriyle ilişkilendirir.
Kazanım Açıklaması c. Gerçek sayılar kümesinde toplama ve çarpma işlemlerinin özellikleri üzerinde
durulur.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 20 dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN Gerçek sayılar kümesinde toplama ve çarpma işlemlerinin özellikleri ile ilgili verilen
BEKLENEN önermelerden öğrencinin doğru seçimleri yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.
Öğrencinin 3 tam puan alabilmesi için 4. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
4. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 5.
önermeye ulaşmıştır. 5. önerme için ise (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu
durumda öğrenci 3 doğru seçim yaparak doğru çıkış olan 4. çıkışa ulaşmış ve 3
DEĞERLENDİRME
puan almıştır.
Örnek 2:
2. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 2.
önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 4. öner-
meye ulaşmıştır. 4. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmıştır. Bu durumda
öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim yaparak 2. çıkışa ulaşmış ve 1 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Gerçek Sayılar Kümesinde Toplama ve Çarpma
İşlemlerinin Özellikleri” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.
44