Page 46 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 46

MATEMATİK           SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 10



          DERS                      MATEMATİK

          SINIF                     9


          ÖĞRENME ALANI             Sayılar ve Cebir

          ALT ÖĞRENME ALANI         Denklemler ve Eşitsizlikler

          KONU                      Sayı Kümeleri

          KAZANIM                   9.3.1.1. Sayı kümelerini birbiriyle ilişkilendirir.
          Kazanım Açıklaması        a. Doğal sayı, tam sayı, rasyonel sayı, irrasyonel sayı ve gerçek sayı kümelerinin
                                      sembolleri tanıtılarak bu sayı kümeleri arasındaki ilişki üzerinde durulur.
          KAZANIMIN                 Anlama
          BİLİŞSEL DÜZEYİ
          ÖNERİLEN SÜRE             20 Dakika

          ÖLÇME ARACI               Yapılandırılmış Grid

          ÖĞRENCİDEN                Öğrencilerin sayı kümelerinin isimlerini içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk nu-
          BEKLENEN                  maralarını kullanarak bu kümeler ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.
                                    Doğru Cevaplar:


                                      I. 1, 2, 3, 5, 7 ve 12
                                     II. 2, 4, 8, 9 ve 10
                                      III. 1, 2, 3 ve 5
                                      IV. 1, 3, 4, 6, 10, 11 ve 12
                                     V. 3 - 1 - 7 - 12 - 11 - 10 - 4


                                    Örnek 1:
                                    Öğrenci I. soru için “1, 2, 3, 5, 7 ve 12” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = 6, C2 = 6, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
                                    Formül: (C1 : C2) - (C3 : C4) =   6  -  0  =  1 olacaktır.
          DEĞERLENDİRME                                          6   6
                                    Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
                                    eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
                                    mektedir.
                                    (1+1) · 5 = 10 puan

                                    Örnek 2:
                                    Öğrenci I. soru için “1, 2, 3” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = 3, C2 = 6, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
                                                                1
                                                         3
                                                            0
                                    (C1 : C2) - (C3 : C4) =  -  =   olacaktır.
                                                         6  6   2
                                    Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 7,5 öğrencinin aldığı
                                    puanı göstermektedir.


        46
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51