Page 46 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 46
MATEMATİK SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 10
DERS MATEMATİK
SINIF 9
ÖĞRENME ALANI Sayılar ve Cebir
ALT ÖĞRENME ALANI Denklemler ve Eşitsizlikler
KONU Sayı Kümeleri
KAZANIM 9.3.1.1. Sayı kümelerini birbiriyle ilişkilendirir.
Kazanım Açıklaması a. Doğal sayı, tam sayı, rasyonel sayı, irrasyonel sayı ve gerçek sayı kümelerinin
sembolleri tanıtılarak bu sayı kümeleri arasındaki ilişki üzerinde durulur.
KAZANIMIN Anlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 20 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
ÖĞRENCİDEN Öğrencilerin sayı kümelerinin isimlerini içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk nu-
BEKLENEN maralarını kullanarak bu kümeler ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 1, 2, 3, 5, 7 ve 12
II. 2, 4, 8, 9 ve 10
III. 1, 2, 3 ve 5
IV. 1, 3, 4, 6, 10, 11 ve 12
V. 3 - 1 - 7 - 12 - 11 - 10 - 4
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için “1, 2, 3, 5, 7 ve 12” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 6, C2 = 6, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
Formül: (C1 : C2) - (C3 : C4) = 6 - 0 = 1 olacaktır.
DEĞERLENDİRME 6 6
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
mektedir.
(1+1) · 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci I. soru için “1, 2, 3” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 3, C2 = 6, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
1
3
0
(C1 : C2) - (C3 : C4) = - = olacaktır.
6 6 2
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 7,5 öğrencinin aldığı
puanı göstermektedir.
46