Page 51 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 51

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 12




             DERS                     MATEMATİK

             SINIF                    9
             ÖĞRENME ALANI            Geometri

             ALT ÖĞRENME ALANI        Üçgenler


             KONU                     Dik Üçgen ve Trigonometri
             KAZANIM                  9.4.4.3. Dik üçgende dar açıların trigonometrik oranlarını hesaplar.
             Kazanım Açıklaması       a. Bir açının sinüs, kosinüs, tanjant ve kotanjant değerleri dik üçgen üzerinde ta-
                                         nımlanır.
                                      b. Dik üçgende; 30°, 45° ve 60°nin trigonometrik değerleri özel üçgenler yardımıyla
                                         hesaplanır.
             KAZANIMIN                Uygulama
             BİLİŞSEL DÜZEYİ
             ÖNERİLEN SÜRE            15 Dakika

             ÖLÇME ARACI              Yapılandırılmış Grid


             ÖĞRENCİDEN               Öğrencilerin trigonometrik değerleri içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk numa-
             BEKLENEN                 ralarını kullanarak trigonometri ile ilgili sorulara doğru cevap vermesi beklenir.

                                       Doğru Cevaplar:
                                        I.  4, 8, 9 ve 11
                                       II. 1 ve 7
                                        III. 3 ve 10

                                        IV. 2 ve 5
                                       V. 6 ve 12
                                      Örnek 1:
                                      Öğrenci I. soru için “4, 8, 9 ve 11” cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda;
                                       C1 = 4, C2 = 4, C3 = 0 ve C4 = 8’dir.
                                                                    4    0
                                      Formül: (C1 : C2) - (C3 : C4) =   4  -  8  =  1 olacaktır.
             DEĞERLENDİRME            Yukarıdaki formül uygulandığında elde edilen sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu
                                      değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı
                                      göstermektedir.
                                      (1+1) · 5 = 10 puan


                                      Örnek 2:
                                      Öğrenci I. soru için “3 ve 5” cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda;
                                       C1 = 0, C2 = 4, C3 = 2 ve C4 = 8’dir.
                                      (C1 : C2) - (C3 : C4) =   0  -  2  =-  1  olacaktır.
                                                            4    8    4
                                      Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 3,75 öğrencinin
                                      aldığı puanı göstermektedir.




                                                                                                              51
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56