Page 51 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 51
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 12
DERS MATEMATİK
SINIF 9
ÖĞRENME ALANI Geometri
ALT ÖĞRENME ALANI Üçgenler
KONU Dik Üçgen ve Trigonometri
KAZANIM 9.4.4.3. Dik üçgende dar açıların trigonometrik oranlarını hesaplar.
Kazanım Açıklaması a. Bir açının sinüs, kosinüs, tanjant ve kotanjant değerleri dik üçgen üzerinde ta-
nımlanır.
b. Dik üçgende; 30°, 45° ve 60°nin trigonometrik değerleri özel üçgenler yardımıyla
hesaplanır.
KAZANIMIN Uygulama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
ÖĞRENCİDEN Öğrencilerin trigonometrik değerleri içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk numa-
BEKLENEN ralarını kullanarak trigonometri ile ilgili sorulara doğru cevap vermesi beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 4, 8, 9 ve 11
II. 1 ve 7
III. 3 ve 10
IV. 2 ve 5
V. 6 ve 12
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için “4, 8, 9 ve 11” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 4, C2 = 4, C3 = 0 ve C4 = 8’dir.
4 0
Formül: (C1 : C2) - (C3 : C4) = 4 - 8 = 1 olacaktır.
DEĞERLENDİRME Yukarıdaki formül uygulandığında elde edilen sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu
değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı
göstermektedir.
(1+1) · 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci I. soru için “3 ve 5” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 0, C2 = 4, C3 = 2 ve C4 = 8’dir.
(C1 : C2) - (C3 : C4) = 0 - 2 =- 1 olacaktır.
4 8 4
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 3,75 öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
51