Page 49 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 49
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 11
DERS MATEMATİK
SINIF 9
ÖĞRENME ALANI Geometri
ALT ÖĞRENME ALANI Üçgenler
KONU Dik Üçgen ve Trigonometri
KAZANIM 9.4.4.3. Dik üçgende dar açıların trigonometrik oranlarını hesaplar.
Kazanım Açıklaması a. Bir açının sinüs, kosinüs, tanjant ve kotanjant değerleri dik üçgen üzerinde
tanımlanır.
KAZANIMIN Anlama*
BİLİŞSEL DÜZEYİ *Kazanımın bilişsel düzeyi belirlenirken kazanım açıklamaları dikkate alınmıştır.
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN Öğrencinin, trigonometrik oranlar ile ilgili verilen eşitliklerden doğru seçimleri yap-
BEKLENEN ması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.
Öğrencinin 3 tam puan alabilmesi için 3. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
2. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. eşitlik için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 2.
eşitliğe ulaşmıştır. 2. eşitlik için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 4. eşitliğe
ulaşmıştır. 4. eşitlik için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci
DEĞERLENDİRME 2 doğru, 1 yanlış seçim yapmış ve 2 puan almıştır.
Örnek 2:
6. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. eşitlik için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 3.
eşitliğe ulaşmıştır. 3. eşitlik için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 6. eşitliğe
ulaşmıştır. 6.eşitlik için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci
1 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 1 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Dar Açıların Trigonometrik Oranları” konusunu tek-
rar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.
49