Page 49 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 49

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 11




             DERS                     MATEMATİK

             SINIF                    9


             ÖĞRENME ALANI            Geometri

             ALT ÖĞRENME ALANI        Üçgenler


             KONU                     Dik Üçgen ve Trigonometri
             KAZANIM                  9.4.4.3. Dik üçgende dar açıların trigonometrik oranlarını hesaplar.
             Kazanım Açıklaması       a. Bir açının sinüs, kosinüs, tanjant ve kotanjant değerleri dik üçgen üzerinde
                                         tanımlanır.
             KAZANIMIN                Anlama*
             BİLİŞSEL DÜZEYİ          *Kazanımın bilişsel düzeyi belirlenirken kazanım açıklamaları dikkate alınmıştır.
             ÖNERİLEN SÜRE            15 Dakika


             ÖLÇME ARACI              Tanılayıcı Dallanmış Ağaç


             ÖĞRENCİDEN               Öğrencinin, trigonometrik oranlar ile ilgili verilen eşitliklerden doğru seçimleri yap-
             BEKLENEN                 ması beklenir.


                                      Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.
                                      Öğrencinin 3 tam puan alabilmesi için 3. çıkışa ulaşması gerekmektedir.

                                      Örnek 1:
                                      2. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. eşitlik için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 2.
                                      eşitliğe ulaşmıştır. 2. eşitlik için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve  4. eşitliğe
                                      ulaşmıştır. 4. eşitlik için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci
             DEĞERLENDİRME            2 doğru, 1 yanlış seçim yapmış ve 2 puan almıştır.

                                      Örnek 2:
                                      6. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. eşitlik için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 3.
                                      eşitliğe ulaşmıştır. 3. eşitlik için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 6. eşitliğe
                                      ulaşmıştır. 6.eşitlik için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci
                                      1 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 1 puan almıştır.




                                      Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Dar Açıların Trigonometrik Oranları” konusunu tek-
                                      rar çalışmaları önerilir.

             GERİ BİLDİRİM            Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
                                      meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
                                      rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.










                                                                                                              49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54