Page 54 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 54

MATEMATİK           SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 13




          DERS                      MATEMATİK

          SINIF                     9

          ÖĞRENME ALANI             Veri, Sayma ve Olasılık

          ALT ÖĞRENME ALANI         Veri

          KONU                      Merkezî Eğilim ve Yayılım Ölçüleri

          KAZANIM                   9.5.1.1. Verileri merkezî eğilim ve yayılım ölçülerini hesaplayarak yorumlar.
          Kazanım Açıklaması        a. Veri kavramı, kesikli ve sürekli veri çeşitleri verilir.
                                    b. Aritmetik ortalama, ortanca, tepe değer, en büyük değer, en küçük değer ve
                                      açıklık kavramları verilir.
                                    c. Alt çeyrek, üst çeyrek ve çeyrekler açıklığına yer verilmez.
                                    ç. Veri sayısı en fazla beş olan veri grupları için standart sapma hesaplanır.
                                    d. Gerçek hayat durumlarında aritmetik ortalama, ortanca, tepe değer kavramları
                                      birlikte yorumlanır.
          KAZANIMIN                 Uygulama
          BİLİŞSEL DÜZEYİ
          ÖNERİLEN SÜRE             20 dakika


          ÖLÇME ARACI               Tanılayıcı Dallanmış Ağaç

          ÖĞRENCİDEN                Merkezî eğilim ve yayılım ölçüleri ile ilgili verilen önermelerden öğrencinin doğru
          BEKLENEN                  seçimleri yapması beklenir.

                                    Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.
                                    Öğrencinin 3 tam puan alabilmesi için 6. çıkışa ulaşması gerekmektedir.

                                    Örnek 1:
                                    6. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
                                    3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 6.
                                    önermeye ulaşmıştır. 6. önerme için ise (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu
                                    durumda öğrenci 3 doğru seçim yaparak doğru çıkış olan 6. çıkışa ulaşmış ve 3
          DEĞERLENDİRME
                                    puan almıştır.

                                    Örnek 2:
                                    8. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 3.
                                    önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 7. öner-
                                    meye ulaşmıştır. 7. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmıştır. Bu durumda
                                    öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim yaparak 8. çıkışa ulaşmış ve 1 puan almıştır.




                                    Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Merkezî Eğilim ve Yayılım Ölçüleri” konusunu tek-
                                    rar çalışmaları önerilir.
          GERİ BİLDİRİM
                                    Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
                                    meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
                                    rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.




        54
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59