Page 54 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 54
MATEMATİK SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 13
DERS MATEMATİK
SINIF 9
ÖĞRENME ALANI Veri, Sayma ve Olasılık
ALT ÖĞRENME ALANI Veri
KONU Merkezî Eğilim ve Yayılım Ölçüleri
KAZANIM 9.5.1.1. Verileri merkezî eğilim ve yayılım ölçülerini hesaplayarak yorumlar.
Kazanım Açıklaması a. Veri kavramı, kesikli ve sürekli veri çeşitleri verilir.
b. Aritmetik ortalama, ortanca, tepe değer, en büyük değer, en küçük değer ve
açıklık kavramları verilir.
c. Alt çeyrek, üst çeyrek ve çeyrekler açıklığına yer verilmez.
ç. Veri sayısı en fazla beş olan veri grupları için standart sapma hesaplanır.
d. Gerçek hayat durumlarında aritmetik ortalama, ortanca, tepe değer kavramları
birlikte yorumlanır.
KAZANIMIN Uygulama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 20 dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN Merkezî eğilim ve yayılım ölçüleri ile ilgili verilen önermelerden öğrencinin doğru
BEKLENEN seçimleri yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.
Öğrencinin 3 tam puan alabilmesi için 6. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
6. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 6.
önermeye ulaşmıştır. 6. önerme için ise (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu
durumda öğrenci 3 doğru seçim yaparak doğru çıkış olan 6. çıkışa ulaşmış ve 3
DEĞERLENDİRME
puan almıştır.
Örnek 2:
8. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 3.
önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 7. öner-
meye ulaşmıştır. 7. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmıştır. Bu durumda
öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim yaparak 8. çıkışa ulaşmış ve 1 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Merkezî Eğilim ve Yayılım Ölçüleri” konusunu tek-
rar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.
54