Page 57 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 57

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 14



                                      Örnek 3:
                                      Öğrenci I. soru için “2, 3 ve 4” cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda;
                                      C1 = 1, C2 = 3, C3 = 2 ve C4 = 6 olmalıdır.
                                                           1    2
                                      (C1 : C2) - (C3 : C4) =  -  =  0  olacaktır.
                                                           3    6
                                      Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 5, öğrencinin aldığı
                                      puanı göstermektedir.


                                      Örnek 4:
                                      V. soru için doğru cevap “2 – 8 – 1 – 4” olmalıdır. V. soru gibi sıralama soruları
                                      değerlendirilirken öğretmenin aşağıdaki soruları sorması ve değerlendirmeyi buna
                                      göre yapması gerekmektedir.
             DEĞERLENDİRME
                                      Soru 1 : 2 numara 8’ den önce mi? Cevap evet ise art arda mı geliyor?
                                      Soru 2 : 8 numara 1’ den önce mi? Cevap evet ise art arda mı geliyor?
                                      Soru 3 : 1 numara 4’ den önce mi? Cevap evet ise art arda mı geliyor?

                                      Öğrencinin V. soru için cevabı “8 – 2 – 1 – 4” şeklinde olsun.
                                      Soru 1 :  Hayır /-
                                      Soru 2 :  Evet /Hayır
                                      Soru 3 :  Evet /Evet


                                      Öğrencinin her “Evet” cevabı “1” puan, her “Hayır” cevabı da “0” puan ile
                                      değerlendirildiğinden bu öğrenci alınabilecek en yüksek puan olan 6 üzerinden
                                      3 puan alacaktır.



                                      Sorulara verilen cevapların değerlendirilmesi sonucu öğrenci 23 veya daha az bir
                                      puan aldıysa, öğrenciye “veri” ile ilgili bir konu özeti ve ardından 10 tane soru çö-
                                      züp getirmesi söylenmelidir. Daha sonrasında aynı sorular öğrenciye tekrar sorul-
             GERİ BİLDİRİM
                                      malıdır. Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin "Verilerin
                                      Merkezî Eğilim ve Yayılım Ölçüleri" konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini
                                      ve kavram yanılgıla rını gidermesi önerilir.
































                                                                                                              57
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62