Page 57 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 57
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 14
Örnek 3:
Öğrenci I. soru için “2, 3 ve 4” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 1, C2 = 3, C3 = 2 ve C4 = 6 olmalıdır.
1 2
(C1 : C2) - (C3 : C4) = - = 0 olacaktır.
3 6
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 5, öğrencinin aldığı
puanı göstermektedir.
Örnek 4:
V. soru için doğru cevap “2 – 8 – 1 – 4” olmalıdır. V. soru gibi sıralama soruları
değerlendirilirken öğretmenin aşağıdaki soruları sorması ve değerlendirmeyi buna
göre yapması gerekmektedir.
DEĞERLENDİRME
Soru 1 : 2 numara 8’ den önce mi? Cevap evet ise art arda mı geliyor?
Soru 2 : 8 numara 1’ den önce mi? Cevap evet ise art arda mı geliyor?
Soru 3 : 1 numara 4’ den önce mi? Cevap evet ise art arda mı geliyor?
Öğrencinin V. soru için cevabı “8 – 2 – 1 – 4” şeklinde olsun.
Soru 1 : Hayır /-
Soru 2 : Evet /Hayır
Soru 3 : Evet /Evet
Öğrencinin her “Evet” cevabı “1” puan, her “Hayır” cevabı da “0” puan ile
değerlendirildiğinden bu öğrenci alınabilecek en yüksek puan olan 6 üzerinden
3 puan alacaktır.
Sorulara verilen cevapların değerlendirilmesi sonucu öğrenci 23 veya daha az bir
puan aldıysa, öğrenciye “veri” ile ilgili bir konu özeti ve ardından 10 tane soru çö-
züp getirmesi söylenmelidir. Daha sonrasında aynı sorular öğrenciye tekrar sorul-
GERİ BİLDİRİM
malıdır. Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin "Verilerin
Merkezî Eğilim ve Yayılım Ölçüleri" konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini
ve kavram yanılgıla rını gidermesi önerilir.
57