Page 60 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 60

MATEMATİK           SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 1



          DERS                      MATEMATİK
          SINIF                     10

          ÖĞRENME ALANI             Veri, Sayma ve Olasılık
          ALT ÖĞRENME ALANI         Sayma ve Olasılık

          KONU                      Sıralama ve Seçme
          KAZANIM                   10.1.1.6. Binom açılımını yapar.
          Kazanım Açıklaması        a. Binom üçgeni Pascal üçgeni ile ilişkilendirilir.
                                    b. Sadece iki terimli ifadelerin açılımı ele alınır.
          KAZANIMIN
          BİLİŞSEL DÜZEYİ           Uygulama

          ÖNERİLEN SÜRE             15 Dakika

          ÖLÇME ARACI               Yapılandırılmış Grid

                                    Öğrencilerin iki terimli ifadelerin kuvvetleri ile ilgili kavramları içeren yapılandı-
          ÖĞRENCİDEN                rılmış griddeki kutucuk numaralarını kullanarak “Binom Açılımı ile İlgili Verilen
          BEKLENEN                  İki Terimli İfadelerin Kuvvetlerinin Açılımı” ile ilgili soruları cevaplaması bekle-
                                    nir.
                                    Doğru Cevaplar:
                                      I. 2 ve 6
                                     II. 5, 7 ve 9
                                      III. 2, 3, 6 ve 8
                                      IV. 1 ve 8


                                    Örnek 1:
                                    Öğrenci I. soru için “3 ve 8” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = 0, C2 = 2, C3 = 2 ve C4 = 7’dir.
                                                                    2
                                    Formül: (C1 : C2) - (C3 : C4) = 0 -   =-0,28 olacaktır.
                                                                    7
                                    Yukarıdaki formül uygulandığında elde edilen sonucun -0,28 olduğu görülmekte-
          DEĞERLENDİRME             dir. Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 3,6 öğrencinin aldığı
                                    puanı göstermektedir.


                                    (-0,28 + 1) · 5` 3,6 puan


                                    Örnek 2:
                                    Öğrenci II. soru için “1 ve 7” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = 1, C2 = 3, C3 = 1 ve C4 = 6’dır.
                                                         1    1
                                    (C1 : C2) - (C3 : C4) =   -  =  0,16 olacaktır.
                                                         3    6
                                    Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan
                                    5,8 öğrencinin aldığı puanı göstermektedir.

                                     (0,16 + 1) · 5` 5,8 puan


        60
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65